Esilekerkivus

 

Esilekerkivus peab täitma tähelepanu püüdmise ülesannet.
Reklaami elemendid peavad püüdma lugeja tähelepanu erineval määral ja mitmel moel: kas element on esiplaanil või tagaplaanil, milline on elemendi suhteline suurus, millised on värvi ja tonaalsuse kontrastid, teravus või ähmasus jne. Olenemata sellest, kus element paikneb, saab esilekerkivuse abil luua elementide tähtsuse hierarhia, tuua mõne elemendi teistest enam esile kui enam tähelepanu vääriva.

Trükireklaamis on tähtsuse järjekord ja vastavalt sellele ka esilekerkivus enamasti järgmine:

toode/pilt – pealkiri – põhitekst – slogan ja logo.

Tähtsuse määrab elementide omavaheline suhe, kas siis suuruse, värvi jne skaalal – suuremad, tugevama värviga on enamasti tähtsamad. Esilekerkivusel on põhiroll kujundusest tuleneva esteetilise naudingu tekitamisel, kuid mitte ainult, esilekerkivusel on oluline osa ka teksti struktureerimisel.