Välimeedia

Ülevaade

Välimeedia ehk OOH- (out of home) meedia on tinglikult kõik avalikus ruumis asuvad meediapinnad. Traditsioonilise offline-reklaamkanalina ei kao välireklaamid ja -stendid ilmselt niipea kuhugi, kuna on tihedalt seotud inimeste igapäevaeluga (linnaruum, maanteede ääres jm). Uue mõõtme annab välireklaamile aga väliekraanide kiire areng aina suuremaks, õhemaks ja soodsamaks, mis saabki ilmselt lähiaastatel peamiseks välireklaami suunanäitajaks. Kuna ekraanid muutuvad ka üha odavamaks, hakatakse staatilisi reklaamipindu järjest mitmeotstarbeliste digitaalsete pindade vastu välja vahetama (vt ka IV õpiobjekt „Turunduskommunikatsioonikanalite ja võtete omavaheline integreerimine" ptk 3 „Turunduskommunikatsiooni suunad ja arengud").

Rakendusvõimalused

Enamasti on välimeedia kasutusel teiste kanalitega integreeritult ja suurema kampaania osana. Peamised eristumisvõimalused välireklaamis on järgmised:

  • erilahendused ja meediapindade oskuslik planeerimine/kasutamine (asukoht, sihtrühma liikumistrajektoor jm);
  • kampaania raames sõnumitega mängimine (viitega nt teisele kanalile või sidudes/mõtestades teistes kanalites edastatavaid sõnumeid);
  • nutikad sõnumid/sõnamängud ja loomingulised disainilahendused;
  • omaette mõõtme toob välireklaamile juurde alternatiivsete (meedia)pindade kasutamine (ambient media) ehk avaliku ruumi nutikas kasutamine turunduskommunikatsiooniks.
iDevice ikoon Näide

Konkursi „Epica Awards 2011" välireklaami peaauhinna võitis Land Rover Defenderi tööga agentuur Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R.

Hea näide, kuidas leidliku visuaalse lahendusega on võimalik edasi anda kogu reklaamsõnum ning täiendavat tekstilist osa enam tarvis ei ole. Välireklaami puhul, kus reklaami süvenemise aeg on üldiselt piiratud, on selline lahendus ideaalne.

Allikas: Epica Awards ... 2012. URL (kasutatud veebruar 2012) http://results.epica-awards.com/18-03969-POS.html.


iDevice ikoon Näide

Oskuslik linnaruumi- ja olemasoleva ressursi kasutus välimeediaks.

SEB uue internetipanga lansseerimisel kasutati reklaamipinnana peahoonet.

Foto: Age McCann.


iDevice ikoon Näide

Põnev linnaruumi kasutus ning garanteeritud tähelepanu (rahvusvahelises) pressis.

Kolmemõõtmeline tänavamaaling Reeboki reklaamis.

Allikas: Ads of the World ... 2012. URL (kasutatud veebruar 2013) http://adsoftheworld.com/media/ambient/reebok_crossfit_3d_street_art.

Vaata reklaami valmimise lugu:


iDevice ikoon Näide

Nutikad näited keskkonna ja loodusliku pinnase kasutamisel reklaamikanalina.

Lumi kui reklaamipind:

Allikas: Mind the Curb ... 2012. URL (kasutatud jaanuar 2012)
http://www.mindthecurb.com/case-studies.asp.

Murureklaam ja liivale riisutud reklaam:

Allikas: Mind the Curb ... 2012. URL (kasutatud jaanuar 2012)
http://www.mindthecurb.com/case-studies.asp.


iDevice ikoon Vasta küsimustele!
  • Loetlege võtteid, kuidas köita tarbijate tähelepanu välireklaamiga.
  • Tooge mõni näide oma kogemusest, kus välireklaam on (hiljuti) teie tähelepanu köitnud. Hinnake, kas reklaam saavutas oma eesmärgi.