Ülesanne 2


Reformierakonna ELiitu astumise kampaania 2003

Ülesande eesmärk: harjutada trükireklaami kujunduse analüüsi Kressi ja Leeuweni järgi

Ülesanne: kirjutage ülal antud trükireklaami analüüs järgmiste küsimuste abil:

1. Milline on reklaamis elementide tähtsus esilekerkivuse järgi? Alustage tähtsaimast jne.

  • Milliste vahendite abil on esilekerkivuse hierarhia loodud?
  • Miks on esilekerkivuse hierarhia sellisena loodud, millist tähendust (st reklaami sõnumi, EL teemal) peaks nad edastama?

2. Milline on reklaami elementide infoväärtus vertikaalse ja horisontaalse keskjoone ning keskus-ääred jaotuse suhtes?

  • Miks on elemendid keskjoonte suhtes nii paigutatud, mis tähendust (ELiitu astumise suhtes) tahetakse lugejale sel viisil edastada?

3. Milline on elementide raamistatus reklaamis?

  • Milliseid elemente peaks lugeja kokkukuuluvateks ja milliseid eraldiseisvateks lugema?
  • Miks, mida tahetakse meile sellega öelda EL teemal?
  • Milliseid vahendeid on raamistamiseks kasutatud?

4. Kuidas tekib reklaamis lugemisrada? Millise kujuga lugemisrada on?

5. Lõpuks hinnake, kas pilt, pealkiri, põhitekst, slogan ja logo on paigutatud õigesti.

Postitage vastus foorumisse.