Ülesanne 2
Ülesande eesmärk: harjutada trükireklaami kujunduse analüüsi Kressi ja Leeuweni järgi
Ülesanne: kirjutage ülal antud trükireklaami analüüs järgmiste küsimuste abil:
1. Milline on reklaamis elementide tähtsus esilekerkivuse järgi? Alustage tähtsaimast jne.
- Milliste vahendite abil on esilekerkivuse hierarhia loodud?
- Miks on esilekerkivuse hierarhia sellisena loodud, millist tähendust (st reklaami sõnumi, EL teemal) peaks nad edastama?
2. Milline on reklaami elementide infoväärtus vertikaalse ja horisontaalse keskjoone ning keskus-ääred jaotuse suhtes?
- Miks on elemendid keskjoonte suhtes nii paigutatud, mis tähendust (ELiitu astumise suhtes) tahetakse lugejale sel viisil edastada?
3. Milline on elementide raamistatus reklaamis?
- Milliseid elemente peaks lugeja kokkukuuluvateks ja milliseid eraldiseisvateks lugema?
- Miks, mida tahetakse meile sellega öelda EL teemal?
- Milliseid vahendeid on raamistamiseks kasutatud?
4. Kuidas tekib reklaamis lugemisrada? Millise kujuga lugemisrada on?
5. Lõpuks hinnake, kas pilt, pealkiri, põhitekst, slogan ja logo on paigutatud õigesti.
Postitage vastus foorumisse.