Stampsõnad ja -väljendid

Teaduskeele alustalaks peetakse tarbekeele head tundmist (vt Hirsjärvi, Remes, & Sajavaara, 2005). Seepärast võiks sõnavaliku üle otsustamisel kasutada abistava materjalina ka nõuandeid asjaajamiskeele kohta. Tutvuda võiks õppematerjaliga "Sõnastusprobleemid dokumentides".

iDevice ikoon Mõtle ja analüüsi!
Õppematerjalis "Sõnastusprobleemid dokumentides" käsitletud probleemid esinevad ka teadustekstides. Mis võib olla põhjus? Mida teha sõnastusvigadest hoidumiseks? Ole valmis sõnavõtuks auditoorses seminaris!


Allpool on esitatud näiteid stampsõnade ja -väljendite kohta teadustekstides.

I. Sobimatud väljendid

Näide 1. "Õppematerjali lineaarse esitamise poolt on veel asjaolu, et õppematerjalis orienteerumine on seotud õppija ruumilise võimekusega." (Autor 5)

II. Tühi- ja täitesõnad (nt antud, põhimõtteliselt)

Näide 2. "Antud sissejuhatuses on seda teemat põhjendatud ühe lausega [...] Nimelt ei saa tekstist aru, kas antud uurimus on ka osa projektist või mitte ning milliste tulemusteni on projektiga jõutud. Seega ei põhjenda sissejuhatus piisavalt uurimuse probleemi." (Autor 6)
Näide 3. "Põhimõtteliselt võiks kasutada käitumistaastust näiteks käitumise tugikava raames." (Autor 7)
iDevice ikoon Loe lisaks!
  1. Kasik, R. (2007). Kuidas kirjutada selget tarbeteksti. Oma Keel, 1, 46-51.
  2. Nemvalts, P. (2008). Võõrastav eesti keel. Oma Keel, 2, 39-42.
  3. Uuspõld, E. (2002). Õpetusi ja harjutusi algajale keeletoimetajale. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.