Hotelli mõiste

Hotelli mõiste ja majutusettevõtte järk

Hotell on toitlustusteenust pakkuv vähemalt kümne majutusruumiga majutusettevõte. Majutusasutustele kehtestatud miinimumnõuete määrus ütleb, et hotelli ehitis peab olema iseseisev majutushoone, hoonete kompleks või selgelt piiritletud osa hoonest, kus kõik hotelli funktsioneerimiseks vajalikud tehnilised süsteemid on hotelli valdaja kontrolli all.

Hotellide liigitamiseks on erinevaid aluseid: suurus, hinnatase, teenused, sihtturg, asukoht, õiguslik vorm ja paljud muud kriteeriumid. Järgnevalt käsitleme lähemalt hotellide jaotamist järkude ja sihtturu alusel, suuruse järgi, temaatilist jaotamist ning klassifitseerimist teeninduse taseme järgi.

Majutusettevõtte järk (tärnid) näitab ettevõtte ja seal pakutavate teenuste taset. Järgu omandamine on ettevõtjale vabatahtlik ja need antakse kolmeks aastaks. Järkude andmise õigus on antud erialaliidule Eesti Hotelli ja restoranide Liit. Eestis on seni järke antud hotellidele ja motellidele. Eesti hotellide järgusüsteem on ühest kuni viie tärnini, motellidel ühest kuni kolme tärnini. Infot Eesti tärnihotellide kohta saab kas Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu kodulehküljelt www.ehrl.ee või www.starhotels.ee.

Hotelli vastavust erinevatele järkudele tähistatakse tärnidega alljärgnevalt:
1) ***** (viietärnihotell) - luksushotell (five-star hotel; de luxe hotel)
2) **** (neljatärnihotell) - äriklassi hotell (four-star hotel; business class hotel)
3) *** (kolmetärnihotell) - keskklassi hotell (three-star hotel; medium class hotel)
4) ** (kahetärnihotell) - standardklassi hotell (two-star hotel; standard class hotel)
5) * (ühetärnihotell) - lihtne hotell (one-star hotel; basic hotel)