Kontrolli teadmisi
Märgi ära õigesti vormistatud loetelud. Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.
1. Sõnavaraõpetuse ülesanded Karlepi (2003) järgi on: ˚ sõnavara laiendamine ˚ sõnatähenduse täpsustamine ˚ sõnade aktiveerimine. | |
2. Empiirilise uurimuse tulemused analüüsiti: -eksperiment- ja kontrollgruppide vaheliselt -maa- ning linnagruppide vaheliselt -eksperimentgruppide vaheliselt -kontrollgruppide vaheliselt | |
3. Hüpoteesidena esitatakse: 1. Õpilaste lausete arv teksti koostamisel suureneb eksperimendi käigus. 2. Maakooli ja linnakooli õpilaste tekstiloomeoskustes pole olulisi erinevusi. 3. Vead teksti koostamisel vähenevad eksperimendi lõpuks. | |
4. Kirjaliku väljendusoskuse lähtekohtadeks on järgmised kohad: - Suuline kõne. Suulises kõnes ei kasuta õpilane rohkete laienditega lihtlauseid, seepärast ei esine neid ka kirjalikus kõnes. Lapsed kasutavad lühikesi ja lihtsaid lauseid, mille laad ei sobi pikkade tekstide tekkimiseks. - Kirjalik kõne. Kirjalik kõne on õpilase mõtete väljendamine kirjalikult. Kirjutamisoskus omandatakse kirjutamisel. Lause kirjalikus keeles on ühest või mitmest osalausest koosnev üksus, mis lõpeb lauselõpumärgiga (Karlsson 2002). | |
5. Harjutuste rühmad olid järgmised: 1) lihtsate fraaside ühendamine koondlauseteks; 2) ahellausete muutmine koondlauseteks; 3) baaslausete ühendamine laiendatud lihtlauseteks; 4) lausete laiendamine; 5) laiendatud lihtlause koostamine liitlausest. | |