Raamistatus
Raamistatus tähendab elementide seotust ja eraldatust. Näiteks piirjooned või valge ruum elementide vahel võib elemente eraldada, andes nii märku, et neid tuleb iseseisvateks, võib olla ka vastandlikeks lugeda. Siduvatel elementidel (näiteks värvide ja kuju kordamine, mis tekitab teatava rütmi) on vastupidine efekt - need loovad kokkukuuluvuse assotsiatsiooni. Mida selgemalt on elemendid tekstis piiritletud, seda enam loeb reklaami lugeja neid eraldiseisvaiks nähtusteks. Eraldatust saab näidata näiteks paksu ja selge piirjoonega, värvi ja kuju katkestustega.
Teksti elementide seotusest ja eraldatusest tuleneb lugemisrada ehk trajektoor, mida mööda lugeja silm teksti lugemisel jookseb. Lugemisrajad algavad kõige silmatorkavamast elemendist ja liiguvad edasi silmapaistvuse alusel enam silmpaistvalt vähem silmapaistvale. Rajad võivad olla erinevad, sest need olenevad lugeja sotsiokultuurilisest taustast ning kultuurilised faktorid mängivad olulist rolli silmapaistvuse tajumisel. Lineaarse teksti puhul pole lugejal muud võimalust kui jälgida teksti nagu filmi. Mittelineaarsete tekstide puhul on elemendid paigutatatud teatava loogika järgi, näiteks “antud” ja “uus”, ja lugeja ülesanne on need järjestada ja seostada. Lugemisrajad võivad olla ringikujulised, diagonaalsed, spiraalsed jne. Lugeja silma aitab suunata see, kuhu inimesed ja loomad reklaamis vaatavad; otsekontakti, otsese pöördumise tunde tekitab see, et reklaamis esinev inimene vaatab lugejale otsa; arvestada tuleks ka negatiivset efekti, nt kui väliplakatil on inimene, kes paratamatult vaatab tänaval möödujale ülalt-alla või üle tema pea, võib see lugejas tekitada ebameeldiva tunde. Kuna Lääne kultuuris loetakse vasakult-paremale, siis inimese silmale loomulik lugemisrada on Z-kujuline ehk siis vasakult ülevalt alustades ja paremal all nurgas lõpetades.