Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses
Selle kollektsiooni püsiv URIhttps://hdl.handle.net/10062/82674
Sirvi
Sirvi Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses Autor "Jürimäe, Maria, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 4 4
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Õpilaste kaasamine hindamisprotsessi käsitöös põhikooli III kooliastmes(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Mäe, Tiia; Jürimäe, Maria, juhendaja; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaInvolvement of students in the evaluation process in handicraft in the third grade of basic school. Evaluating learning outcomes in handicraft is difficult because there are many guidelines and principles, in addition there exist no uniform evaluation systems as well. Based on this, the aim of current Master's thesis is to create, in cooperation with the students, a sample evaluation model in handicraft in the third grade of basic school. Traditionally the assessment is teacher-centered. Based on the principle of the modern approach to learning, the involvement of students in the evaluation process is crucial. In the case of a non-inclusive student evaluation system, the student's self-assessment skills remain undeveloped and the student's self-development is not supported. In Estonia, there has been little research into the involvement of basic school III grade students in the evaluation process and its impact on the learning process and learning outcomes.Kirje Õpiobjekti loomine III kooliastme kodunduse tundide rikastamiseks(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Teppan, Katre; Jürimäe, Maria, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe research problem of the present master thesis derived from the fact that there is lack of teaching resources intended for use in home economics classes for second and third school level students. The aim of the thesis was to design an educational game for teaching the topic “Bread”, which would motivate students to participate actively and acquire new knowledge on the subject. The educational game was tested with the target group and looked at the changes instudents' motivation to engage in class activities and at the effectiveness of the game to obtain new knowledge. Moreover, feedback on suitability of the teaching material was gathered from experienced home economics teachers in order to gain new insights in improving the play-based learning tool. The theoretical part gives an overview about play-based learning. The game creation process is described by ADDIE model. On the basis of the feedback received from students and teachers, the results part analyses the suitability of the learning tool to the target group, the efficiency of the game to make students understand the content and acquire new knowledge as well as students’ motivation to participate in a class exercise. The master thesis explores to what extent students are interested in the study topic before and after the lesson; it presents students’ evaluation on acquiring the lesson content and new knowledge on the basis of the learning tool used in the class and it provides teachers’ assessment on the suitability of the educational game for use in home economics classes with third school level students. The results showed that the game served the study purpose, students were engaged, active and gained new knowledge. The expert teachers claimed that the game is useful while carrying out home economics classesKirje Õppevara loomine: õppemängud kunstitundideks 7. klassis(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Ardla, Elina-Liina; Jürimäe, Maria, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaKäesoleva magistritöö eesmärgiks on anda ülevaade mängu ning õppemängu teoreetilistest käsitlustest ning koostada arendavaid õppemänge 7. klassile kunstitundides kasutamiseks. Koostatud õppemänge on kokku 12, neist kuus mängu testiti ja esitati antud magistritöös. Õppemängude sobivuse ja otstarbekuse hindamiseks viidi läbi kvalitatiivne uurimus ning disaini- ehk arendusuuringu. Uuringu valimis oli kokku sada kaheksakümmend (180) õpilast. Õpilaste tegevuse ja õppematerjalide hindamiseks moodustati ekspertide rühm. Eksperthinnangute saamiseks vastasid viis magistrikraadiga õpetajat, kelle töökogemus koolis oli vähemalt viis aastat, küsimustele. Ekspertküsitluse tulemused kinnitasid, et koostatud õppemängud sobivad valitud kunstitundide teemade sissejuhatuseks, õpetamiseks, kordamiseks või kinnistamiseks ja neid saab kasutada ka teiste aine tundides.Kirje Silbipusle kasutamise võimalused lugemisraskusega õppija arengu toetamisel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2020) Kõrvas, Katrin; Jürimäe, Maria, juhendaja; Lukanenok, Kadi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond