Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
  • Eesti
  • English
  • Deutsch
Logi sisse
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Malken, Birgit" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 4 4
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    Kirje
    Erialade ja näoomaduste seos
    (Tartu Ülikool, 2019) Malken, Birgit; Palu, Annegrete, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut
    Käesolevas uurimistöös uuriti, milliseid näoomadusi seostatakse juristi, geenitehnoloogi, hambaarsti, õpetaja või näitleja erialadega. Vaadati ka näoomaduste seoseid valdkondadega. Stereotüüpide uurimine on oluline sotsiaalse taju mõistmiseks; see omakorda aga teiste tunnete ja käitumise paremaks ennustamiseks. Uurimistöö raames viidi läbi katsed, mille käigus pidid katseisikud kokku viima juhuslikult näidatud fotod ning erialad. Tulemustest selgus, et on mõned näod, mida seostatakse statistiliselt oluliselt rohkem kindlate ametitega. Samuti leiti statistiliselt oluline seos ametite ning näo sümmeetria, nina laiuse ja näokuju vahel. Võib oletada, et stereotüpiseerimine ei pruugi olla vaid ühetasandiline nähtus ning tulevikus oleks vaja selle välja selgitamiseks uurida teemat laiema valimi ning tasakaalustatumate tingimustega.
  • Laen...
    Pisipilt
    Kirje
    I ja II tüüpi diabeedi nüansipõhine isiksuseprofiilide võrdlus
    (Tartu Ülikool, 2024) Malken, Birgit; Arumäe, Kadri, juhendaja; Vainik, Uku, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut
    Diabeet on heterogeenne grupp haigusi, mille senine käsitlus isiksusepsühholoogias on lähtunud erinevate tüüpide ühisosadest, kuid jätnud varju nende võimalikud erinevused. Uuringu eesmärk oli vaadata I ja II tüüpi diabeedi isiksuseprofiile nüansipõhiselt ning leida profiilide sarnasused ja erinevused. Valim koosnes 3576st Eesti geenivaramu geenidoonorist, kellest I tüüpi diabeedi (T1D) diagnoos oli 190-l ning II tüüpi diabeedi (T2D) diagnoos 3386-l. Soo, vanuse, hariduse ning kehamassiindeksi alusel sobitasin diabeedigruppidele ka vastavad kontrollgrupid. T1D profiili iseloomustas tervisega seotud mure. T2D profiili iseloomustas samuti tervisega seotud mure, ent ka eluga rahulolematus, kannatuste kogemine ning dominantsus. Suurimaid sarnasusi kahe isiksuseprofiili vahel oli näha interpersonaalset dünaamikat, suhtlust, enesekehtestamist ning tervisekäitumist käsitlevates nüanssides. Suurimad erinevused ilmnesid väljanägemist ning enesekindlust ja seksuaalsust puudutavates nüanssides, kus läbivalt T1D grupil olid kõrgemad hinnangud. Olulisi erinevusi oli näha ka pro- ja antisotsiaalset käitumist kirjeldavates nüanssides, kus T2D diagnoosiga indiviidid raporteerisid prosotsiaalseimaid hinnanguid. Kahe diabeeditüübi isiksuseprofiilide korrelatsioon (r = 0.38, p <.001) näitas nõrka seost. Tulemuste põhjal võiksid edasised diabeedi ning isiksuse seoseid uurivad tööd diabeeditüüpe eristada.
  • Laen...
    Pisipilt
    Kirje
    Is a decade enough to change perceptions of sexual misconduct? A follow-up study on Estonian university students
    (2022-10-01) Malken, Birgit; Tamme, Annika
  • Laen...
    Pisipilt
    Kirje
    Suhtlemisoskuste arendamine foorumteatri abil
    (Tartu Ülikool, 2020) Malken, Birgit; Oruaas, Riina, juhendaja; Palu, Annegrete, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Kirjanduse ja teatriteaduse osakond
    Foorumteater on probleemilahendusmeetod, mis võimaldab rõhutud inimesel näha erinevaid viise oma probleemide lahendamiseks; samuti ka nende lähenemiste tagajärgi. Foorumteater on korduvalt olnud kasutusel sotsiaalsete probleemide käsitlemiseks. Bakalaureusetöö eesmärk on anda ülevaade foorumteatrist ja suhtlemisoskustest ning kahe distsipliini sidumisel luua raamistik suhtlemisoskuste õpetamiseks foorumteatri abil. Uuritavad suhtlemisoskused on konfliktilahendusoskus, enesekehtestamine ning toetamine. Töös luuakse raamistik, mis annab lugejale esmase arusaama, kuidas on teatrit võimalik kasutada õppevahendina ning millised eripärad konkreetsete suhtlemisoskustega õpetamisega kaasnevad.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 UTLIB

  • Saada tagasisidet