Sirvi Autor "Mikk, Jaan" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 5 5
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Eesti PISA 2009 kontekstis: tugevused ja probleemid(2012) Mikk, Jaan; Kitsing, Maie; Must, Olev; Säälik, Ülle; Täht, KarinEestis on paljud autorid vaadelnud PISA 2006 ja 2009 tulemusi keskendudes põhiliselt nende olemuse selgitamisele ja erinevatele võrdlustele. Tänu Eduko uurimistoetusele oli autoritel võimalik PISA tulemusi analüüsida, kusjuures autorid keskendusid põhiliselt PISA tulemuste seostele koolide juhtimisega, õpilaste õpistrateegiatega, nende õpimotivatsiooniga jne. Uuringu käigus leiti uusi ideid, millele saab toetuda eesti kooli arendamisel.Kirje Eesti PISA 2009 kontekstis: tugevused ja probleemid: Programmi Eduko uuringutoetuse kasutamise lepingu aruanne(2012) Mikk, Jaan; Kitsing, Maie; Must, Olev; Säälik, Ülle; Täht, Karin; Tartu ÜlikoolAnalüüsi eesmärk on hinnata Eesti kooli olukorda ja arenguid PISA 2009 andmete põhjal. Eesti üldharidussüsteemi tugevuste ja probleemide leidmiseks võrreldakse Eesti PISA 2009 tulemusi teiste riikide tulemustega. Juba alates PISA esimestest uuringutest on teada, et riigi tasandil fikseeritavad kõrged õppimisega seotud hoiakulised näitajad (õppimisstrateegiad, õpihuvi- ja motivatsioon, õpilaste enesekohased hoiakud) on negatiivselt seotud õpilaste saavutustega. Eesti arengut analüüsitakse PISA 2009 üldtulemuste ning üksiktulemuste ja kõigi taustaandmete võrdlemisel PISA 2006 vastavate näitajatega. Kui taustanäitaja muutus on statistiliselt olulises seoses PISA tulemuste muutusega, siis on see üks võimalik selgitus Eesti PISA tulemuste muutusele. Järeldused võimaldavad kindlamalt otsustada, milliste arengutega Eesti haridussüsteemis tuleb jätkata ja millele tuleks rohkem tähelepanu pöörata. Näiteks, kooli küsimustiku vastuste analüüsimisel saab leida, millised õpetamise ja hindamise viisid, milline õppekava ja hariduspoliitika on tänapäeval perspektiivsed. Need teadmised võimaldavad paremini realiseerida EDUKO eesmärki kujundada tulevikkuvaatav õpetajahariduse süsteem.Kirje Eesti üldhariduskooli juhi ning tema asetäitja õppealal tööülesanded ning nende täitmisega kaasnev stress(Haridus- ja Teadusministeerium, 2015) Kukemelk, Hasso; Mikk, JaanKoolijuhtide uuringu eesmärgiks oli selgitada välja koolijuhtide tegevused ja ajakasutus ning stressi põhjustavad faktorid ning teha ettepanekud juhtide koolituse efektiivsemaks muutmiseks.Kirje Muukeelse kooli 4.-9. klassi eesti keele õpikute tekstianalüüs(2003) Mikk, Jaan; Kaalep, Heiki-Jaan; Asser, Hiie; Linnas, Siret; Songe, MerjeMuukeelse kooli eesti keele õpikutel on leitud sõnade esinemissagedus ja nimisõnade abstraktsus. On võrreldud õpikuid ja õppetükke omavahel ja eesti keele sagedussõnastikuga. On antud soovitusi õpikute autoritele õppetekstide keerukuse sujuvama tõusu saavutamiseks.Kirje Õpetajate suhtlemiskompetentsuse uuring(2013) Mikk, Jaan; Krips, Heiki; Säälik, Ülle; Kalk, KarmenEsitatud on Eduko projekti raames läbi viidud õpetajate suhtlemiskompetentsuse uuringu tulemusi: ankeet, õpilaste vastused ja üks uuringut kirjeldav ning tulemusi analüüsiv artikkel.