Show simple item record

dc.contributor.authorNigulas, Siim
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2013-04-06T11:32:56Z
dc.date.available2013-04-06T11:32:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/29750
dc.description.abstractKäesoleva seminaritöö eesmärk oli uurida üliõpilaste sooritatava eksami eelnevalt prognoositud tulemust võrdluses reaalse tulemiga. Uuringus osalejad ennustasid oma hiljem saadavate punktide arvu ja lõpphinnet. Lisaks olid isikud enda, ja lähikondsed nende kohta täitnud mitmeid enesehinnangulisi küsimustikke. Eelkõige oli sihiks välja selgitada, et millest hinnangutase sõltus. Hinnangute andmise võimaliku objektiivsuse mõttes kasutati Self-Criterion Residual (Paulhus & John, 1998) meetodit. Peamisteks kriteeriumiteks, mis mõjutavad eksamitulemuste prognoosimist on isiksusejooned: avatus kogemusele ning meelekindlus. Ka inimese väärtushinnangud on olulised, eriti stimulatsioon, saavutused ja turvalisus. Võimalus muidugi jääb, et endiselt tegeldakse mainekujundusega või proovitakse endale lihtsalt kõrgemaid eesmärke seada, prognoosides paremaid tulemusi. Seda võib arvata seetõttu, et pea kõik katses osalenud hindasid enda võimeid paremaks kui hiljem toimunud eksamid näitasid.et
dc.description.urihttp://tartu.ester.ee/record=b2646967~S1*estet
dc.language.isoetet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.subjecteksamitulemuse prognooset
dc.subject.othereksamidet
dc.subject.otherõpitulemusedet
dc.subject.otherüliõpilasedet
dc.titleMis mõjutab üliõpilaste prognoosi eksamil saadavate punktide ja lõpphinde osas?et
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record