Õpilaste käitumisprobleemide hindamine käitumise küsimustiku (CBCL), mittekohaneva ja kohaneva isiksuse küsimustiku (SNAP) ja emotsionaalse enesetunde küsimustikuga (EEK)

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Uurimuse eesmärk oli uurida õpilaste käitumisprobleeme kolme testi: Kohaneva ja mittekohaneva isiksuse küsimustiku (SNAP), Lapse käitumise küsimustiku (CBCL) ja Emotsionaalse enesetunde küsimustiku (EEK) skaalade abil ning kontrollida CBCLi skaalasid ka vanema vastav küsimustikuga. Uurimuses osales 67 õpilast (34 poissi, 33 tüdrukut) kahest Eesti gümnaasiumist vanuses 16 kuni 20 aastat. CBCLi agressiivsuse skaala korreleerus oluliselt 11 SNAPi skaalaga, neist kõige kõrgemad seosed ilmnesid usaldamatuse, histrioonilisuse, passiiv-agressiivsuse ja ennastkahjustava skaalaga, kuid ühtegi head regressioonimudelit ei tulnud. CBCLi depressiooniskaala korreleerus kõige enam SNAPi usaldamatuse, ennastkahjustava käitumise ja negatiivse temperamendiga. Head kirjeldavat mudelit ei tulnud. Poiste ja nende vanemate raporteeritud agressiivsuse ja depressiooni skaalad ei korreleerunud, küll aga seostusid tüdrukute ja vanemate agressiivsuse skaalad ja tüdruku agressiivsuse ning vanema kirjeldatud hälbiva käitumise skaala. CBCLi agressiivsuse ja depressiivsuse skaalad korreleerusid paljude samade skaaladega SNAPis. Soolisi erinevusi SNAPi skaalades oluliselt ei tulnud. CBCLi skaaladel oli rohkem korrelatsioone SNAPi skaaladega poiste puhul. CBCLi skaalade korrelatsioone EEKi skaaladega tuli ainult tüdrukutel.

Description

Keywords

Citation