Õpilaste käitumisprobleemide hindamine käitumise küsimustiku (CBCL), mittekohaneva ja kohaneva isiksuse küsimustiku (SNAP) ja emotsionaalse enesetunde küsimustikuga (EEK)
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Uurimuse eesmärk oli uurida õpilaste käitumisprobleeme kolme testi: Kohaneva ja
mittekohaneva isiksuse küsimustiku (SNAP), Lapse käitumise küsimustiku (CBCL) ja
Emotsionaalse enesetunde küsimustiku (EEK) skaalade abil ning kontrollida CBCLi skaalasid
ka vanema vastav küsimustikuga. Uurimuses osales 67 õpilast (34 poissi, 33 tüdrukut) kahest
Eesti gümnaasiumist vanuses 16 kuni 20 aastat.
CBCLi agressiivsuse skaala korreleerus oluliselt 11 SNAPi skaalaga, neist kõige kõrgemad
seosed ilmnesid usaldamatuse, histrioonilisuse, passiiv-agressiivsuse ja ennastkahjustava
skaalaga, kuid ühtegi head regressioonimudelit ei tulnud. CBCLi depressiooniskaala
korreleerus kõige enam SNAPi usaldamatuse, ennastkahjustava käitumise ja negatiivse
temperamendiga. Head kirjeldavat mudelit ei tulnud.
Poiste ja nende vanemate raporteeritud agressiivsuse ja depressiooni skaalad ei korreleerunud,
küll aga seostusid tüdrukute ja vanemate agressiivsuse skaalad ja tüdruku agressiivsuse ning
vanema kirjeldatud hälbiva käitumise skaala.
CBCLi agressiivsuse ja depressiivsuse skaalad korreleerusid paljude samade skaaladega
SNAPis. Soolisi erinevusi SNAPi skaalades oluliselt ei tulnud.
CBCLi skaaladel oli rohkem korrelatsioone SNAPi skaaladega poiste puhul. CBCLi skaalade
korrelatsioone EEKi skaaladega tuli ainult tüdrukutel.