Show simple item record

dc.contributor.advisorHannust, Triin, juhendaja
dc.contributor.authorMandel, Liis-Marii
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2013-06-11T08:25:11Z
dc.date.available2013-06-11T08:25:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/30664
dc.description.abstractKäesolevas töös uuritakse, kuidas võib küsimisviis astronoomia teemalises teadmiste testides mõjutada algklassi laste teadmiste väljendamist ning millist rolli mängib õigete vastuste andmisel vanus. Laste teadmiste hindamiseks koostati kergemad ja raskemad valikvastustega ja avatud küsimustega testid, millest kergemat viidi läbi mõlemas klassis ning raskemat vanemate lastega. Kokku täideti 214 testi kahes Tartu linna üldhariduskoolis. Tulemused näitasid, et valikvastustega testidele anti oluliselt rohkem teaduslikke vastuseid kui avatud küsimustega testidele. Seejuures vanema klassi lastel läks noorematega võrreldes valikvastustega testides tunduvalt paremini, kuid avatud küsimustega testides klassidevahelist erinevust ei ilmnenud. Analüüsimisel selgusid mõlema küsimusetüübi eripärad, mis teevad laste tegelike teadmiste hindamise keeruliseks. Seega ühe või teise küsimisviisi eelistamine teadmiste testides ei pruugi olla kõige parem lahendus ning uurida tasuks veel teisigi teadmiste hindamise võimalusi, näiteks kombineeritud teste.et
dc.description.urihttp://tartu.ester.ee/record=b2654138~S1*estet
dc.language.isoetet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.subject.otheralgklassidet
dc.subject.otherõpilasedet
dc.subject.otherloodusõpetuset
dc.subject.otherküsimusedet
dc.titleKüsimuste mõju algklassilaste loodusteaduse valdkonna teadmiste väljendamiseleet
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record