Eestis toodetud populaarsete meelelahutussaadete vastuvõtt noorte auditooriumis 2012. aasta sügishooajal

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida noorte arvamust kodumaiste saadete maine kohta ja teadlikkust Eesti produktsioonifirmade kohta. Eesmärk oli ka teada saada, milliseid turundusvõtteid produktsioonifirmad oma toodangu tutvustamiseks kasutavad ning milliseid neist tegevustest noorte seas tähele pannakse. Idee tööd sellisel teemal kirjutada tekkis sellest, et sügishooajal oli eetris äärmiselt palju Eesti seriaale ning mind hakkas huvitama, kas noored neid vaatavad ning mis nad kodumaistest seriaalidest arvavad. Tulemuste välja selgitamiseks viisin läbi kümme semistruktureeritud informandiintervjuud ning kolm ekspertintervjuud produktsioonifirmade esindajatega. Valimisse kuulusid noored, kes on vähemalt ühe uuritava seriaali iganädalased vaatajad ning veedavad televiisorite ees vähemalt 2-3 tundi päevas. Ekspertintervjuu valimisse kuulusid uuritavate saadetega töötavad produtsendid. Analüüsist selgus, et seriaalide maine noorte seas on hea ning nad soovitaksid neid saateid ka oma tuttavatel vaadata. Nad lisasid, et kujundavad maine vaadatava saate osas põhiliselt omast kogemusest. Kõik valimisse kuulunud noored väitsid samuti, et selleks, et mõnd saadet vaadata, ei pea see nende hinnangul kuuluma teletoppi, kusjuures intervjueeritud produktsioonifirmade esindajad leidsid, et teletoppi kuulumine on saate edu ja populaarsuse ning sealjuures maine seisukohalt väga oluline. Tulemustest nähtub, et intervjueeritud noored oskasid küll eraldiseisvalt erinevaid produktsioonifirmasid nimetada, kuid nende seostamine erinevate meelelahutussaadete endiga tekitas neis raskusi. Kõige rohkem osati produktsioonifirmadest nimetada Ruutu ja BECi, seevastu Risti Gruppi ja Thors Productionit ei mainitud kordagi. Intervjuudest produktsioonifirmade esindajatega ilmnes, et kodumaiste seriaalide tutvustamiseks kasutatakse peamiselt traditsioonilisi ATL ja BTL, online ja offline kanaleid. Oluliseks märgiti ka WOM-turundus. Samuti nähtus ekspertintervjuudest, et üha enam on kasutusele võetud ristmeedia-turundust, kus saade ühendatakse ühel või teisel viisil mõne sotsiaalmeedia platvormiga. Seevastu intervjueeritud noored oskasid erinevatest turundusvõtetest, mida nemad olid meelelahutusaadete turundamisel märganud vaid fännipäevi ja avalikke kontserte mainida. Ekspertintervjuudest selgus ka, et produktsioonifirma ja seriaali maine on produktsioonifirmade esindajatele kahtlemata olulised. Kuid kõige olulisemaks peeti seda, et nende firma toodangu maine oleks hea just kanali- ja reklaamiinimeste silmis, sest kui maine on hea, saadakse rohkem tellimusi saadetele. Lisaks leiti, et hea maine on kui konkurentsieelis ja turul püsimiseks on vaja võimalikult kvaliteetset toodangut pakkuda. Noortega läbiviidud intervjuudest selgus, et lisaks saate enda mainel on vaataja jaoks oluline ka telekanali maine.

Description

Keywords

Citation