DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Protseduuriline puude genereerimine

Thumbnail
View/Open
thesis.pdf (1.169Mb)
extra.zip (231.8Kb)
Date
2012
Author
Tunnel, Raimond-Hendrik
Metadata
Show full item record
Abstract
Töö tuvustab protseduurilise puude genereerimise ülesannet ja näitab, kuidas realiseerida selle lahendust kasutades traditsioonilist Lindenmayeri süsteemidel põhinevat algoritmi. Töö on mõeldud ülesandest huvituvale lugejale, kes tunneb ennast mugavalt programmeerimiskeeles C++ ja objekt-orienteeritud paradigmas, kuid ei ole varem OpenGL-iga projekte teinud. Sellest lähtuvalt tuvustab töö ka OpenGL-i ning toob välja tähelepanekuid, mida seda kasutades arvesse võtta.
 
Thesis introduces the problem of procedurally generating trees and gives an implementation, that solves the problem using the traditional algorithm based on Lindenmayer system. The implementation is written in C++ with object-oriented paradigm in mind and is meant for readers who are learning OpenGL. Thus the thesis shows common methods and problems regarding 3D graphic generation with OpenGL.
 
URI
http://hdl.handle.net/10062/32806
Collections
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses [829]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV