Vabavaraliste sisuhaldussüsteemide kasutajasõbralikkus

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Internetis on saadaval palju aktiivselt arendatavaid vabavaralisi sisuhaldussüsteeme (CMS – Content Management System). Paljud neist on võimalusterohked ja võimaldavad väga suurt oma vajaduste järgi kohandamist, ning neile arendatakse aktiivselt ka laiendusi ja lisasid. Sisuhaldussüsteemi paigaldamine oma serverisse on muudetud lihtsaks ja kiireks, siis antud töö eesmärgiks on uurida, kui lihtsalt on sisuhaldussüsteemi haldamise pool lahendatud, ehk kui kasutajasõbralik on üks sisuhaldussüsteem ühe veebilehe haldajale. Kasutajasõbralikkuse all peame silmas kasutatavust (usability) ja kasutaja-kogemust (user experience). Kuna paljudes sisuhaldussüsteemides on võimalik administreerimisliidese välimust muuta, siis vastavas töös keskendume vaikimisi määratud välimusele. Töö käigus koostatakse esmalt sisuhalduse kasutajasõbralikkuse hindamiseks kriteeriumid, seejärel viiakse läbi nelja sisuhaldussüsteemi (WordPress 3.1, Joomla 1.6.1, Drupal 7.0 ja CMSMadeSimple 1.9.4.1) peal hindamine, analüüsides nende kasutajasõbralikkust. Töös kirjeldatakse ühe veebilehe haldamisel põhilised operatsioonid, seejärel hinnatakse kui efektiivselt nende operatsioonide läbiviimine on lahendatud. Töö eesmärgiks on anda ülevaade levinumate vabavaraliste sisuhaldussüsteemide administreerimisliideste kasutajasõbralikkusest ja tuua välja üldised puudused, millega pole kasutajaliideste loomisel arvestatud.
This Bachelor thesis contains the usability evaluation of four common open source content management systems (Wordpress 3.1, Joomla 1.6.1, Drupal 7.0 and CMSMadeSimple 1.9.4.1). The purpose of the thesis was to point out common open source content management systems usability problems. In the beginning everyday use-cases were created to have common tasks to perform on all the systems. Then evaluation criteria were created based on the CMS specific usability heuristics. And finally the heuristics based evaluation was performed by completing the use-cases. Usability errors were written down and then categorized under the evaluation points. As the results of the evaluation showed, there were a few heavy violations of the heuristics and quite a lot minor problems. At the end we concluded that open source content management systems have many usability problems.

Description

Keywords

Citation