Spetsifitseerimine vs prototüüpimine: lahendus kollase kassi probleemile

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Iga spetsiaaltarkvara tootva ettevõtte eesmärgiks on teenida kasumit. Pikaaegse kasumlikkuse eelduseks nendes ettevõtetes on efektiivne arendusprotsess, mille parendamisega pidevalt tegeletakse.\n\rPõhjuseid, mis arendusprotsessis ebaefektiivsust tekitavad, on mitmeid, kuid üheks olulisemaks juurpõhjuseks on Tellija ja Täitja meeskondade erinev arusaam ning suutmatus spetsifikatsiooni tasandil kokku leppida, milline peaks välja nägema projekti lõpptulemus. Hellitavalt sai hakatud seda probleemi kutsuma Kollase kassi probleemiks.\n\rLahenduse sellele probleemile leidis antud töö autor juba 2001. aastal läbi visualiseerimise, muutes kasutajaliidese prototüüpimise kohustuslikuks sammuks tarkvara tootmise protsessis. Lisaks ühise arusaama tekkimisele lõpplahendusest kaasnesid tänu visualiseerimisele arendusprotsessis ka muud positiivsed nähtused:\n\r•\tParanes Tellija kaasamõtlemise võime \n\r•\tParanes süsteemianalüüsi kvaliteet detailide osas\n\r•\tLõppkasutaja sai testida lahenduse sobivust enne programmeerimistööde algust (täisfunktsionaalne prototüüp)\n\r•\tParanes projektijuhtimise kvaliteet\n\r•\tMuutusid täpsemaks programmeerimise töö mahuhinnangud\n\r•\t…\n\rKõik see mõjutas arendusefektiivsust. Programmeerijad pidid üha vähem oma tööd ümber tegema või hilisema testimise käigus vastavalt lõppkasutajate soovidele täiendama. See omakorda tõstis nende isiklikku motivatsiooni, kuna said keskenduda uue loomisele, mitte vanade aukude lappimisele.\n\rKohustusliku kasutajaliidese prototüüpimise sisseviimisega olid väga rahul ka Tellijad, kelle jaoks muutusid oluliselt lihtsamaks uue lahenduse nõuete kogumise ja süsteemianalüüsi etapid. Visualiseeritud ekraanivaadetega töötamine lihtsustab tavapärase tekstilise spetsifitseerimisega võrreldes oluliselt arusaamist loodavast lõpptulemusest ning parandab Tellija kaasamõtlemise võimet pisidetailide täpsustamise tasandini. \n\rTäisfunktsionaalne prototüüp ning visualiseerimise abil analüüsidetailide täpsustamine oli pea 10 aastat Webmedia konkurentsieelis. Hoolimata software mockupingu, wireframingu, stroyboardingu ja muude kollase kassi probleemi lahendavate metoodikate aktiivsemast kasutuselevõtmisest kogu maailmas viimastel aastatel, on Webmedia prototüübimootor jätkuvalt eriline, pakkudes näiteks Balsamiqust (laialt levinud skitseerimise vahend) kiiremat ning (NB!) odavamat visualiseerimist, rääkimata lõppkasutajale reaalse, see tähendab üks-ühele samase kasutuskogemuse andmisest.
The goal of any vendor of specialized software is to earn a profit. A pre-requisite for long-term profitability in such enterprises is an efficient development process that is constantly being improved.\n\rThere are many reasons why development processes become inefficient, but one of the most important root causes is the difference in understanding between the Client and Developer teams, and the inability to agree, on the specification level, as to how the project’s final result should look. This issue got the pet name of the Yellow Cat Problem.\n\rThe author of this work has found a solution to this problem back in 2001, in the form of visualizing, and making the prototyping of the user interface a mandatory step in the software production process. In addition to the creation of a common understanding of the final solution, visualization also brought other positive effects to the development process:\n\r•\tImprovement of the Client’s ability to think along\n\r•\tImprovement in the quality of system analysis, especially in small details\n\r•\tThe end user could test the suitability of the solution before programming even started (fully functional prototype)\n\r•\tImprovement in the quality of project management\n\r•\tVolume estimates for the programming work became more accurate\n\rAll of this had an impact on development efficiency. Programmers had to spend less time re-doing their work or expanding it based on end-user wishes that only came out in late phase testing. This in turn increased their personal motivation, as they managed to focus on creating the new, not patching holes in the old.\n\rClients were also very happy with the introduction of mandatory user interface prototyping, as for them it made the collection of requirements and system analysis stages of the new solution’s development much easier. Compared to regular text specifications, working with visualized screen views significantly simplifies the understanding of the final product being created, and improves the Client’s ability to think along down to the level of clarifying tiny details. \n\rA fully functional prototype and clarification of analysis details through visualization have been competitive advantages for Webmedia (Nortal) for nearly 10 years. Despite the increasingly active global usage of software mockuping, wireframing, storyboarding and other methodologies for resolving the Yellow Cat Problem, Webmedia’s prototype engine is still special, offering visualization that is faster and (note!) cheaper than, say, Balsamiq (a widespread sketching tool). Not to mention that it gives the end user an identical, one-to-one experience of the real thing.

Description

Keywords

Citation