Eesti vabaharidusliku koolituse analüüs
Date
2003
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Käesolev aruanne koosneb seitsmest peatükist. Esimene sisaldab lühikest teoreetilist ülevaadet vabahariduse rollist ja suhtest teistesse haridusvormidesse ning võrdlust Eesti ja Põhjamaade kui meile kultuurilis-ajalooliselt lähedasima mudeli vahel.
Teises peatükis antakse ülevaade EVHLi tööst üldistes arvnäitajates aastatel 1993 – 2000.
Aruande 3.-5. osa põhinevad kolmel uuringul. Esimene neist viidi läbi Tiina Jäägri poolt (magistritöö) õppeaastal 2000/2001 ning käsitleb vabaharidussüsteemis õppijat – kes ta on ja miks ta osaleb vabahariduskoolituses (ptk.3). Teise uuringu raames (2001/02) anketeeriti kohalike omavalitsuste esindajaid, et selgitada ametnike teadlikkus vabaharidustegevusest ja nende sellekohased hoiakud (ptk.4), ning kolmandas (ptk.5) intervjueeriti vabahariduslike koolituskeskuste juhte.
Samuti analüüsiti ka koolituskeskuste kolme viimase aasta majandusaruandeid (ptk.6).
Ptk. 7 kujutab endast resümeed põhilistest uurimistulemustest.
Uurimuste metoodikat on lühidalt kirjeldatud vastavates alajaotustes.
Description
Aruanne Haridusministeeriumile vastavalt Haridusministeeriumi ja Eesti Vabaharidusliidu vahel sõlmitud koostöölepingule.
Keywords
vabahariduskoolid, kohalikud omavalitsused, haridusuuringud, Eesti, täiskasvanuharidus, vabaharidus