Eestikeelne kõne arengu hindamise test 5-6-aastastele lastele

Date

2009

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva projekti eesmärgiks on töötada välja standardiseeritud test, millega on võimalik hinnata 5-6-aastaste eesti keelt kõnelevate laste kõne arengut. Kõne on 5–6 a lapse puhul üks olulisemaid arengunäitajaid, mida logopeedid on seni hinnanud eri meetodite abil, sh vaatlus, küsimustikud ja mittestandardiseeritud testid. Kuid ainult standardiseeritud kõnetesti kasutades saab logopeed anda objektiivse numbrilise hinnangu selle kohta, milline on uuritud lapse kõne areng eakaaslastega võrreldes ja millistes kõnevaldkondades esineb mahajäämus. Standardiseeritud testi kasutamine muudab kõne hindamise objektiivsemaks ja usaldusväärsemaks ning on aluseks kvaliteetsele pedagoogilis-psühholoogilisele nõustamisele.

Description

Keywords

alusharidus, sõnavara, hindamine, sõnamoodustus, kõneõpetus, morfoloogia, logopeedia, lapse areng, kõne, testid

Citation

Collections