Teatri kui kultuuriorganisatsiooni turundustegevus Teater NO99, Rakvere Teatri, Von Krahli Teatri ja VAT Teatri näitel

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Bakalaureusetöö eesmärk on konkreetseid etendusasutusi analüüsides anda ülevaade kultuuriorganisatsiooni turundustegevusest. Uurimisobjektideks on võetud neli Eesti etendusasutust: Teater NO99, VAT Teater, Von Krahli Teater ja Rakvere Teater. Globaliseerunud maailma muutunud konkurentsitingimustes on turul püsimiseks vaja silma paista ning luua eelis, seda ka kultuuriorganisatsioonidel: olenemata organisatsiooni eesmärkidest ei pääseta rivaliteedist teiste sama valdkonna institutsioonidega. Teadliku ning professionaalselt läbi viidud turundustegevusega on vajaliku eelise loomine tunduvalt kergem. Töö eesmärk on konkreetseid etendusasutusi analüüsides anda ülevaade kultuuriorganisatsiooni turundustegevusest. Bakalaureusetöö koosneb neljast peatükist ning on jagatav kaheks osaks. Esimesed kaks peatükki on üles ehitatud teoreetilise sissejuhatava osana. Esiti on vaadeldud teatrit kunstiliigina ja siis käsitletud organisatsioonina, mis lähtub oma tegevuses institutsioonile omastest ettekirjutustest. Teises peatükis on võetud turumajanduse ühe ilminguna vaatluse alla turundustegevus, mille mõiste ning olemus selles peatükis avatakse. Peatüki lõpus on mindud konkreetsemaks ja vaadatud kultuuriturundust kui üht turunduse haru. Töö teine pool keskendub analüüsile, kus algselt räägitakse töö metodoloogiast, millele järgnevad töös käsitletud etendusasutuste kirjeldused. Lisaks on peatükis kvalitatiivsel meetodil kogutud andmeid analüüsides proovitud vastata tõstatatud küsimustele. Töö viimases peatükis on teooriale ning analüüsile toetudes tehtud järeldused ning pakutud autori ettepanekud valitud teemal.

Description

Keywords

kultuuriturundus, teatrid, turundusstrateegiad, Teater NO99, Rakvere Teater, Von Krahli Teater, VAT Teater

Citation