Performatiivsus Aleksandr Pepeljajevi loomingus

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Bakalaureusetöö eesmärk on analüüsida performatiivsust Aleksandr (Saša) Pepeljajevi lavastustes.Töös uuritakse, mida performatiivsus teatris üldse tähendab ning millised on aspektid, mille alusel on võimalik performatiivsust etendustes analüüsida. Kogutud teoreetilisele baasile tuginedes analüüsitakse performatiivsust neljas Aleksandr Pepeljajevi lavastuses: Von Krahli „Hamletid“ (esietendus 3. oktoobril 2006 Von Krahlis), „Luikede järv“ (esietendus 30. jaanuaril 2003 Von Krahlis) – lavastajaks on lavastuse kavalehele märgitud Peeter Jalakas, kontseptsioon on sündinud Pepeljajeviga koostöös –, teater NO99 „Kirsiaed (esietendus 23. septembril 2005 Teater NO99s) ja Teater Vanemuise „Haldjakuninganna“ (esietendus 5. veebruaril 2011 Sadamateatris). Bakalaureusetöö koosneb kahest peatükist. Esimene keskendub teooriale ning kaardistab ja defineerib performatiivsuse mõiste etenduse seisukohast, käsitledes performatiivsuse erinevaid aspekte. Teine peatükk keskendub Saša Pepeljajevi loomingule: sissejuhatusena antakse tema loomingu üldiseloomustus, tutvustatakse nelja käsitletud lavastust ning seejärel analüüsitakse performatiivsust nendes lavastustes, tuginedes esimeses peatükis käsitletud aspektidele.

Description

Keywords

performatiivsus, Pepeljajev, Aleksandr, teater, Eesti

Citation