Show simple item record

dc.contributor.advisorUrm, Ada, juhendaja
dc.contributor.advisorSchults, Astra, juhendaja
dc.contributor.authorMere, Rainer
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2014-11-07T10:39:29Z
dc.date.available2014-11-07T10:39:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/44163
dc.description.abstractKäesoleva töö raames uuriti väikelaste kõne arengu seost keeleoskustega eelkoolieas. Uurimus põhineb vanemate poolt täidetava MacArthuri testi vanema vanuserühma versiooniga kogutud andmetel 1;4 – 2;6 aasta vanuste eesti keelt emakeelena kõnelevate ja terviseprobleemideta laste sõnavara ja sõnavara kasutuse kohta (N=29). Esimesel mõõtmiskorral oli laste vanuseks 1;4 – 2;5 aastat (M= 1;8, SD= 4,7 kuud) ja teisel mõõtmiskorral 5;0 – 6;0 (M= 5;6, SD= 3,5 kuud) aastat. Leiti, et laste lausete moodustamise oskus esimesel mõõtmisel ennustas statistiliselt olulisel määral laste hilisemat tähtede tundmise oskust (W= 8,753 ; p=0,003). Ühtlasi leiti, et tähtede tundmise oskus on tugevasti seotud lugemis- ja kirjutamisoskusega (W= 33,809 ; p= 0,000 ja W= 22,601 ; p= 0,000). Samuti leidis osaliselt kinnitust hüpotees, et dekontekstualiseeritud kõne kasutamine esimesel mõõtmiskorral ennustab statistiliselt olulisel määral lapse hilisemat lugemis- ja kirjutamisoskust. Nimelt ilmnes, et tuleviku sündmustest rääkimise oskus teisel eluaastal ennustab hilisemat kirjutamisoskust (W= 5,187; p= 0,023).et
dc.description.urihttp://www.ester.ee/record=b4431209~S1*estet
dc.language.isoetet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.subject.otherüliõpilastöödet
dc.subject.otherväikelapsedet
dc.subject.otherkõne arenget
dc.subject.otherlugemisoskuset
dc.titleVäikelaste kõne arengu seos lugemis- ja kirjutamisoskusega eelkoolieaset
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record