Koolisotsiaalpedagoogide igapäevatöö kooskõla koolisotsiaaltöö kutsestandardiga

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Minu bakalaureusetöö eesmärgiks oli uurida, kuidas kirjeldavad sotsiaalpedagoogid oma igapäevatööd ja millised on nende igapäevatöö sarnasused ja erinevused koolisotsiaaltöötaja kutsestandardis kirjeldatud tööosade ja tegevusnäitajatega ning sellest tulenevalt sada teada, kas sotsiaalpedagoogid võiksid endale taotleda ka sotsiaaltöötaja kutset lähtudes koolisotsiaaltööle spetsialiseerumisest. Töö teoreetilises osas andsin ülevaate sotsiaalpedagoogikast ja koolisotsiaaltööst ning teemakohastest uurimustest ning käsitlesin kutsesüsteemi ning sotsiaalpedagoogi kutsestandardit ja sotsiaaltöötaja kutsestandardi koolisotsiaaltööle spetsialiseerumisest. Viisin läbi kolm intervjuud Võrumaa koolide sotsiaalpedagoogidega. Sisuanalüüsi tulemusena selgus, et sotsiaalpedagoogid tegelevad oma igapäevatöös erinevate sihtrühmadega. Peamiselt tegeletakse õpilastega, aga ka pedagoogide ja lapsevanematega. Abistamis- ja nõustamistöös kasutavad sotsiaalpedagoogid erinevaid töövorme nii individuaalsel kui kollektiivsel tasandi. Palju tehakse koostööd kooli tugipersonali, juhtkonna ja kooliväliste spetsialistide, asutuste ja organisatsioonidega. Selgus, et sotsiaalpedagoogide igapäevatöö on sotsiaaltöötaja kutsestandardi koolisotsiaaltööle spetsialiseerumisega üsna palju kooskõlas. Ilmneb ka mõningaid erinevusi, kuid üldjoontes võib väita, et sotsiaalpedagoogid võiksid koolisotsiaaltööst lähtuvat endale sotsiaaltöötaja kutset taotleda. Paraku ei ole sotsiaalpedagoogid sellise võimalusega kursis, seega tuleks sel teemal sotsiaalpedagoogide ringis teha suuremat teavitustööd. Arvestades minu bakalaureusetöö väikest valimit ei saa tulemusi laiendada kõikidele sotsiaalpedagoogidele. Võib aga öelda, et kõigil sotsiaalpedagoogilist tööd tegevatel inimestel on kasulik lugeda koolisotsiaaltöö kirjeldust sotsiaaltöötaja kutsestandardis, kuna see näitab, millega ei ole varem tegeletud ning annab ideid, millele veel tähelepanu pöörata.

Description

Keywords

Citation