Vajaduspõhise õppetoetuse uuring

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Haridus- ja Teadusministeerium

Abstract

Haridus- ja Teadusministeerium on käesoleva uuringu plaaninud selleks, et hinnata sihtrühma seas vajaduspõhise õppetoetuse poliitikast arusaamist ning toetusskeemi eesmärkide rakendumist. Uuringu siht on kontrollida ka õppetoetuse rakendumisel tekkinud kitsaskohti puudutavaid küsimusi, sh infopuudust ning infotehnoloogia ja digioskuste probleeme. Uuringu peamine eesmärk on selgitada välja, miks märkimisväärne arv taotlemisõiguslikke üliõpilasi, sealhulgas võimalikke toetuse saajaid, ei hakanud vajaduspõhist õppetoetust taotlema isegi mitte pärast seda, kui alates teisest taotlusvoorust pikendati taotlemisaega ja lõdvendati tingimusi. Selleks on vaja uurida 2013/2014. ja 2014/2015. õppeaastal õppima asunud üliõpilaste hinnanguid õppetoetuse süsteemi ja taotlemise kohta, selgitades välja nende arusaamad avaldunud kitsaskohtade kohta. Haridus- ja Teadusministeeriumi tellimusel peab uuringu tulemuste põhjal saama: 1) hinnata poliitika rakendumist, sealhulgas sihtrühma informeeritust ning teavitamise ja poliitika rakendumise kitsaskohti; 2) täiendada ja tõhustada samalaadsete poliitikameetmete rakendamisprotsessi, sealhulgas teavitustööd; 3) arvestades suhtelist vähest taotlusaktiivsust, selgitada välja sihtrühmade vajadusi (hinnanguid vajadustele, taotlemismotivatsiooni) ning sellest lähtuvalt valida vajaduspõhise õppetoetuse tingimuste muutmise võimalikud suunad; 4) täiendada ja tõhustada õppetoetuse saamise tingimusi.

Description

Keywords

vajaduspõhine õppetoetus, küsitlusuuringud, õppetoetused, kõrgharidus

Citation

Collections