Ema ja teismelise vahelised konfliktid kodutööde pärast

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Uurimistöö eesmärgiks oli uurida teismeliste konflikte oma emaga kodutööde tegemise pärast, konfliktide lahendamise viise ning selle seost nende väärtusorientatsiooniga. Selle uurimiseks on kasutatud kahte meetodit: Jamesi ja Owensi (2005) kirjakirjutamismeetodit ning Osnabrücki seotuse ja autonoomia küsimustikku (Keller, 2007). Uurimuses osales 72 põhikooli noort, kellest 39 olid naissoost ja 33 meessoost. Peamiste kodutööde pärast toimuvate konfliktidena mainiti probleeme kodu koristamise ja nõude pesemise pärast. Uurimistöös leiti, et teismelised tunnevad end tihtipeale ise konfliktis süüdi. Peamiseks teismelise ja ema vaheliste konfliktide lahenduseks oli vanema sõna peale jäämine. Konfliktide ning teismeliste väärtusorientatsiooni vahel leiti kaks seost: konflikti lahenduse ja seotuse ning käitumisviisi ja autonoomia. Tulemustest selgus ka, et kõrgharidusega emadel on teismelistega tõenäoliselt suurem seotusorientatsioon kui madalama haridusega emadel.

Description

Keywords

Citation