Soolised erinevused suhtumises avalikesse pesemiskohtadesse ja nende seosed personaalsete väärtustega

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolev töö uuris soolisi erinevusi suhtumises avalikesse pesemiskohtadesse ning seoseid personaalsete väärtuste ja kehakuvandiga. Uurimiseks kasutati mitmeosalist küsimustikku, mis mõõtis eelnimetatud muutujaid. Valimisse kuulus 714 vastajat vanuses 18-35. Leidis kinnitust, et naised suhtuvad avalikesse pesemiskohtadesse ja alastusse negatiivsemalt kui mehed. Kehakuvandil ja suhtumises pesemiskohtadesse oli statistiliselt oluline positiivne seos, kuid sooliselt esines oluline seos vaid meestel. Selgus, et suhtumises pesemiskohtadesse ja personaalsete väärtuste vahel oli negatiivne seos maine, konformsuse alagruppide ja alandlikkusega, positiivne korrelatsioon oli seoses hedonismiga - võib järeldada, et avalikesse pesemiskohtadesse ja alastusse negatiivsemalt suhtuvad vastajad peavad Schwartzi väärtusmudelis olulisemaks konservatiivseid väärtusi. Kõige paremini ennustasid suhtumist pesemiskohtadesse väärtustest maine ja konformsus - reeglid.

Description

Keywords

Citation