Show simple item record

dc.contributor.authorEhala, Martin
dc.contributor.authorKerge, Krista
dc.contributor.authorLepajõe, Kersti
dc.contributor.authorSõrmus, Kadri
dc.date.accessioned2015-12-03T13:46:13Z
dc.date.available2015-12-03T13:46:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/49689
dc.description.abstractUuring on seotud vajadusega selgitada, milline on kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tase. Gümnaasiumi lõpetamisega lõpevad enamiku noorte jaoks ka emakeeleõpingud, st gümnaasiumist saadud pagas on see, millele rajanevad kõrgkooliõpingud ja edasine toimetulek tekstidega igapäevaelus. Uuringu eesmärk on analüüsida Eesti kõrgkoolide esimestel kursustel õppivate üliõpilaste eesti keele oskust ja anda sellele hinnang lähtuvalt gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud pädevustest. Õppekava seab eesti keele osas eesmärgiks nii kirjakeele valdamise kui ka keele funktsionaalse kasutamise oskuse, st suhtluseesmärgile ja olukorrale vastavat keelekasutust. Seetõttu on uuringus kaht tüüpi ülesandeid: need, mis testivad otseselt kirjakeeleoskuse taset, ja need, mis võimaldavad teha järeldusi funktsionaalse keelekasutuse oskuse osas. Lisaks annab uuring ülevaate kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tasemest võrdluses erialati ja ülikooliti. Uuringu rakenduslik eesmärk on anda soovitusi eesti keele õpetamise tõhustamiseks üldhariduskoolis. Uuring on kordusuuring – 2010. aastal tehtud uuring on praegusele võrdlusmaterjaliks.en
dc.language.isoeten
dc.publisherHaridus- ja Teadusministeeriumen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectteksti mõistmineen
dc.subjectõigekeelsusen
dc.subjectkeelekasutusen
dc.subjectkirjakeelen
dc.subjectkeeleõpeen
dc.subjectüliõpilaseden
dc.subjecteesti keelen
dc.subjectkõrgharidusen
dc.subjectkeeleoskusen
dc.titleKõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse taseen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.typeWorking Paperen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record