DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Ühiskonnateaduste instituut
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Ühiskonnateaduste instituut
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eestlaste arusaamad teaduse ja tehnoloogia rollist ühiskonnas

Thumbnail
View/Open
partelsohn_ragnar_ba_2016.pdf (1011.Kb)
Date
2016
Author
Pärtelsohn, Ragnar
Metadata
Show full item record
Abstract
Käesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks oli uurida eestlaste arusaamu teaduse ja tehnoloogia rollidest ühiskonnas. Selle jaoks jagati analüüs, vastavalt kasutatavatele andmestikele, kaheks: (1) T&T rolli mõistmine ühiskonnas ning (2) T&T suhestumine ühiskonnaga. Analüüsi esimeses osas selgus, et eestlased peavad peamisteks T&T rollideks „tervist ja meditsiinilist abi“, „haridust ja oskusi“ ning „töökohtade loomist“, mis on veidi erinev võrdlusse toodud Soomest, Lätist, Leedust ning Euroopa üldisest keskmisest. Mujal Euroopas tähtsustatakse töökohtade loomist palju rohkem. Demograafilisi näitajaid vaadates oli näha, et kõrgharidusega vastajad hindasid ka T&T rolli hariduses väga kõrgeks ning kõige madalama haridusega vastajad pigem ei osanud vastata. Vene keelsed vastajad hindasid tervise ja meditsiini kohast T&T rolli palju suuremaks, võrreldes eesti keelsete vastajatega. Vanuse juures erilist muutust näha polnud, välja arvatud kõige vanemas, üle 75-aastaste vanusegrupis, kus väga suurel määral ei osatud vastata. Eestis suhtutakse T&T mõjudesse kõige positiivsemalt kogu Euroopas. See mõjude hinnang on Eesti vastajate hulgas stabiilne peaaegu kõigi demograafiliste näitajate lõikes, välja arvatud haridus ning loodusteaduslik haridus. Kõrgem üldine haridus korreleerus nõrgalt mõjude hinnangu negativiseerumisega, samas kui loodusteadusi kõrgkoolis õppinud vastajad hindasid T&T mõju eriti positiivseks. Viimaseks, Eesti vastajad soovivad rohkem teadusest informeeritud olla ning osati ka sõna sekka öelda ning teadusprotsessi mõjutada. Sellest tulenevalt pakun, et kaasamise teema võiks olla üks kergesti sisse toodav avalikkuse T&T arusaamade edestaja.
URI
http://hdl.handle.net/10062/51961
Collections
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses [191]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV