Eliit- ja tavakooliõpilaste perfektsionism

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli uurida, kas ja kuidas erineb perfektsionism eliit- ja tavakooliõpilastel ning kas perfektsionismil saab eristada kohanevaid ja mittekohanevaid dimensioone. Uuringus osales kokku 274 gümnasisti neljast Eesti üldhariduskoolist, millest kaht käsitleti eliitkoolina ja kaht tavakoolina. Selgus, et eliitkooliõpilased said Eesti Multidimensionaalse Perfektsionismi Skaalal (EMPS) oluliselt kõrgemad tulemused nii koguskooris kui ka kolmel alaskaalal neljast. Samuti ilmnes tulemustest, et EMPS-i alaskaalad Muretsemine vigade pärast ja Vanemate ootused ja kriitika olid nii tava- kui eliitkoolis seotud mittekohaneva ja alaskaala Korrastatus kohaneva perfektsionismiga. Skaala Isiklikud standardid näitas vastuolulisi tulemusi, sest tavakoolis oli skaala seotud kohaneva ja eliitkoolis mittekohaneva perfektsionismi tunnustega.

Description

Keywords

perfektsionism, Eesti Multidimensionaalne Perfektsionismi Skaala, eliitkool, tavakool, perfectionism, Estonian Multidimensional Perfectionism Scale, elite school, regular public school

Citation