Eliit- ja tavakooliõpilaste perfektsionism
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli uurida, kas ja kuidas erineb perfektsionism eliit- ja
tavakooliõpilastel ning kas perfektsionismil saab eristada kohanevaid ja mittekohanevaid
dimensioone. Uuringus osales kokku 274 gümnasisti neljast Eesti üldhariduskoolist, millest
kaht käsitleti eliitkoolina ja kaht tavakoolina. Selgus, et eliitkooliõpilased said Eesti
Multidimensionaalse Perfektsionismi Skaalal (EMPS) oluliselt kõrgemad tulemused nii
koguskooris kui ka kolmel alaskaalal neljast. Samuti ilmnes tulemustest, et EMPS-i
alaskaalad Muretsemine vigade pärast ja Vanemate ootused ja kriitika olid nii tava- kui
eliitkoolis seotud mittekohaneva ja alaskaala Korrastatus kohaneva perfektsionismiga. Skaala
Isiklikud standardid näitas vastuolulisi tulemusi, sest tavakoolis oli skaala seotud kohaneva ja
eliitkoolis mittekohaneva perfektsionismi tunnustega.
Description
Keywords
perfektsionism, Eesti Multidimensionaalne Perfektsionismi Skaala, eliitkool, tavakool, perfectionism, Estonian Multidimensional Perfectionism Scale, elite school, regular public school