Arvutiteaduste õppekavarühma õppekavad kutsehariduses

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Antud bakalaureusetöö eesmärk on välja selgitada, millised on kutseõppeasutustes arvutiteaduste õppekavarühma kuuluvad õppekavad, millel toimub kutseõpe keskhariduse baasil. Bakalaureusetöö käsitleb üheteistkümne Eesti kutseõppeasutuse õppekavasid, mis on kättesaadavad Eesti Hariduse Infosüsteemist. Kutseõppeasutuste õppekavasid analüüsitakse ning võrreldakse Tartu Ülikooli informaatika eriala õppekavaga. Lisaks võrreldakse nii ülikoolis kui ka kutseõppeasutuses õpetatavat samanimelist õppeainet nimega „Objektorienteeritud programmeerimine“. Tulemustest selgub, et kutseõppeasutuste õppekavad erinevad ülikooli IT õppest. Suur osatähtsus on kutseõppes praktikal, mis moodustab ligi veerandi kogu õppekava mahust. Samuti õpetatakse kutseõppeasutustes programmeerimise aineid ning reaalaineid vähem kui ülikoolis. Samanimelist õppeainet „Objektorienteeritud programmeerimine“ on raske võrrelda, kuna õppeained erinevad mõlemas õppeasutuses nii aine sisu kui ka mahu poolest.
The purpose of the Bachelor’s thesis is to find out the curricula of computer science fields of education and training in vocational education institutions that take place on the basis of vocational post-secondary education. The Bachelor’s thesis covers eleven Estonian vocational education institutions curricula that are available on the Estonian Education Information System. Vocational education curricula are analysed and compared with computer science curriculum in University of Tartu. In addition, the subjects that have a same name in vocational education and in University of Tartu called "Object-oriented Programming", are compared. The results show that vocational education programs differ from university IT training. High relative importance in vocational education is on practical training that forms a quarter of the whole curriculum. It also emerged that in vocational education programming and mathematical subjects are taught less than university. Subject “Object-oriented Programming” is difficult to compare because in each school the content and capacity is different.

Description

Keywords

Citation