Eelkooliealiste laste põhimõistete tundmist hindava metoodika väljatöötamine ja katsetamine

Date

2008-05-22T10:22:59Z

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Description

Käesoleva magistriprojekti eesmärgiks oli koostada eestikeelne metoodika eelkooliealiste laste põhimõistete arengu hindamiseks, testi katsetada ning hinnata selle psühhomeetrilisi näitajaid. Uuringus osales 193 nelja- kuni seitsmeaastast last Tartu ja Tallinna lasteaedadest. Lastega viidi läbi kaks erinevat põhimõisteid hindavat testi (uurimuse raames loodud Põhimõistete test ning Boehm-3 test), lisaks Mõistete äratundmise ja töömälu testid. Uurimuse tulemusena selgus, et Põhimõistete test on sobilik eelkooliealiste laste põhimõistete arengu hindamiseks – testitulemustest ilmnes, et vanemad lapsed tunnevad rohkem põhimõisteid. Lisaks leidsime, et Põhimõistete testi ja Boehm-3 tulemused on omavahel oluliselt seotud. Samuti on rohkem põhimõisteid teadvate laste verbaalsed oskused paremad ning nad teevad vähem vigu visuaalse stiimuliga töömälu ülesannetes.

Keywords

Citation