Show simple item record

dc.contributor.advisorSeppel, Külliki, juhendaja
dc.contributor.authorRemiküll, Birgit
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituutet
dc.date.accessioned2019-06-06T14:16:35Z
dc.date.available2019-06-06T14:16:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/64027
dc.description.abstractAntud töö eesmärk on analüüsida seda, kui palju leidub 2019. aasta Riigikogu valimistel osalevate erakondade peaministrikandidaatide kampaaniates personaliseerumise tunnuseid. Bakalaureusetöö teoreetilises osas tuginesin peamiselt Norrise (2004) postmodernistlikule valimiskampaaniate teoreetilisele lähenemisele, et välja selgitada, kas Eesti valimiskampaaniates on võimalik leida amerikaniseerumise märke, eelkõige isikupõhisemat lähenemist. Heaks võrdluskohaks kujunes Gunn Enli & Eli Skogerbo (2015) sarnane uurimus Norra näitel, kuigi antud juhul keskenduti eelkõige kampaaniale sotsiaalmeedias. Töö alguses püstitasin kaks peamist uurimisküsimust. Esmalt, kui palju kirjutatakse peaministrikandidaatide eraelust 2019. aasta Riigikogu valimiste ajal? Või kui palju nad ise enda kohta eraelulist infot jagavad. Teiseks küsisin, millist tüüpi eraelulisi detaile kandidaatide kohta avaldati (või nad ise avaldasid) ja kelle initsiatiivil seda tehti. 2019. aasta Riigikogu valimiste põhjal võib väita, et ka Eesti valimiskampaaniad on personaliseeritumad ehk lisaks senistele kogemustele ja maailmavaatele rõhutatakse ka kandidaadi eraelu ja tihtipeale teevad kandidaadid seda ise, näiteks oma sotsiaalmeedia kontodel. Ka meediaväljaanded on huvitatud sellest, et representeerida kandidaate isiklikumast küljest ning mitte ainult meelelahutusväljaanded. Antud töö põhjal saab väita, et kui poliitiku elus toimub suurem sündmus, nt antud perioodil Kaja Kallasel pulm või Jüri Ratasel lapse sünd, siis leiab see peaaegu kõikides meediakanalites positiivset kajastust. See omakorda aitab kaasa positiivse kuvandi tekkimisele. Lisaks saab väita, et Facebooki postituste põhjal jääb mitme kandidaadi puhul silma regulaarselt tehtud eraeluline postitus ehk mitmed peaministrikandidaadid on välja töötanud enda sotsiaalmeedia strateegia, kuhu on planeeritud ka eraeluliste postituste tegemine. Nagu professionaalsed poliitilised turundajad väidavad, on see oluline selleks, et luua endast positiivne kuvand. Edaspidi tasuks uurida täpsemalt, kas ja millisel kujul erakonnad ja kandidaadid oma valimiskampaaniate strateegiaid koostades mõtlevad ka kandidaadi eraelulisele kuvandile.et
dc.description.urihttps://www.ester.ee/record=b5238472*est
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eesti*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subject.otherbakalaureusetöödet
dc.subject.otherpeaministridet
dc.subject.otherpoliitikudet
dc.subject.otherparlamendivalimisedet
dc.subject.othereraeluet
dc.subject.otherkampaaniadet
dc.subject.othervalimisvõitluset
dc.subject.othersotsiaalmeediaet
dc.titlePeaministrikandidaatide eraelu esiletõstmine 2019. aasta Riigikogu valimiste ajalet
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess