Laste isikuandmete avaldamine kooli kodulehel ja sotsiaalmeediakanalil

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Lõputöö on kirjutatud teemal „Laste isikuandmete avaldamine kooli kodulehel ja sotsiaalmeediakanalil“. Töö teema on aktuaalne ja oluline, autor peab tähtsaks, et laste isikuandmeid käsitletaks avalikel lehtedel nii, et kellegi privaatsus ei rikutaks. Nii koolide kodulehekülg kui ka sotsiaalmeedia kanal on head vahendid, mille kaudu ennast huvilistele märgatavaks muuta. Uuritav teema sai alguse seminaritööst, kus keskenduti koolide kodulehekülgedele ning neile isikukaitseandmete kasutamise juhiste koostamisele. Lõputöös laiendati suunda sotsiaalmeediale, sest selle kaudu on koolidel samuti võimalik parandada nii sise- kui ka väliskommunikatsiooni. Töö käigus on selgunud, et häid isikuandmeid käsitlevaid juhendeid, millest koolid võiksid lähtuda, kahjuks puuduvad. Töö peamiseks eesmärgiks oli uurida, kuidas kool saaks sotsiaalmeedia kanalit laste huve silmas pidades võimalikult turvaliselt rakendada. Lõplike tulemusteni jõudmiseks kasutas töö autor sotsiaalmeediakanali Facebook olemust, mille abil oli võimalik kontrollida ja kohandada sotsiaalmeedias koolide kodulehekülgedele kehtivaid nõuandeid. Lõputöö tulemusena on toodud välja, mida koolid peaksid Facebooki sotsiaalmeediakanalit kasutades silmas pidama, et oleks tagatud seotud inimeste kaitse. Seal saab luua erineva privaatsusastmega gruppe, mis võimaldab koolidel ise määrata, millist tüüpi informatsiooni nad soovivad olenevalt grupist avaldada. Üks peamisi reegleid on, et mida avalikum grupp ja lihtsama ligipääsuga kanal, seda parem on postitada võimalikult üldist informatsiooni, mis ei võimalda tuvastada konkreetselt ühtegi isikut. Lisaks eelnevale on Facebooki kanal soosiv koht laste omavaheliseks suhtluseks ja koostööks. Eriti hea on see nendele lastele, kes koolis on tagasihoidlikumad, kuid internetis suheldes tunnevad ennast mugavamalt. Seetõttu on Facebook sild, mis pigem edendab ja lihtsustab koostööd ka koolisiseselt. Koolidel on võimalik ennast nii kodulehekülje kui ka sotsiaalmeedia kaudu märgatavaks muuta. Oluline on siiski jälgida, et info oleks võimalikult üldine ning mitte seostatav konkreetsete isikutega ilma nende nõusolekuta. Töö autor loodab, et seminaritöö ja lõputöö tulemusena on selgem, mida tuleks avalikel veebikanalitel infot üles pannes meeles pidada.

Description

Keywords

Citation