Show simple item record

dc.contributor.advisorSchults, Astra, juhendaja
dc.contributor.authorPõllusaar, Anu
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2019-08-29T13:37:55Z
dc.date.available2019-08-29T13:37:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/65128
dc.description.abstractTöö eesmärgiks oli uurida kahe eripedagoogi ootusi esimeste klasside erivajadustega laste sotsiaalsete oskuste suhtes ning välja selgitada, kuidas nad õpilaste erinevatele käitumistele reageerivad. Uuringus osales kaks eripedagoogi ning 6 erinevate häirete tunnustega erivajadustega õpilast. Uurimuse raames viidi kahes esimeses klassis kahe kuu jooksul läbi tundide vaatlused, kus jälgiti õpilaste käitumisi, õpilase-eripedagoogi suhtlust ning eripedagoogide pöördumisi õpilaste poole. Eripedagoogid täitsid lisaks küsimustikud, milles hindasid klassi struktureeritust, enda ootusi õpilaste käitumisele, positiivset suhtlust klassiruumis õpilaste ja eripedagoogi vahel, enda reageerimist kohasele käitumisele ning endapoolset õpilaste tunnustamist. Tulemustest selgus, et eripedagoogid kasutasid kõige rohkem positiivseid pöördumisi õpilastepoolse koostöö tegemise puhul ning negatiivseid pöördumisi koostöö mittetegemise puhul. Eripedagoogide hinnangud enda positiivsete ja negatiivsete pöördumiste osakaalule olid kooskõlas vaatluse tulemustega: eripedagoog, kes märkis küsimustikus kõrgema skooriga väited, mille alusel kasutab õpilastega suhtlemisel rohkem positiivseid pöördumisi, kasutas ka vaatluse põhjal rohkem positiivseid pöördumisi kui eripedagoog, kes hindas antud väiteid madalamalt.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eesti*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subjectsotsiaalsed oskusedet
dc.subjectkoolet
dc.subjecteripedagoogidet
dc.subjectpöördumisedet
dc.subjectsocial skillsen
dc.subjectschoolen
dc.subjectspecial education teachersen
dc.subjectapproachen
dc.subject.othermagistritöödet
dc.titleEripedagoogide ootused õpilaste sotsiaalsetele oskustele ning reageeringud erinevatele käitumisteleet
dc.title.alternativeSpecial education teacher`s expectations of students social skills and reactions to different kinds of behavioren
dc.typeThesiset


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess