Show simple item record

dc.contributor.advisorLaas, Kariina, juhendaja
dc.contributor.authorIlves, Kerli
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2019-09-13T13:00:54Z
dc.date.available2019-09-13T13:00:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/65223
dc.description.abstractSenised uuringud on viidanud düsfunktsionaalse emotsioonide regulatsiooni seosele probleemse nutiseadme kasutusega. Käesolev uurimistöö uuris lähemalt kognitiivsete emotsioonide regulatsiooni strateegiate seoseid nutiseadme kasutusega lastel. Eesti 7. klassi koolilapsed (n=192) täitsid enesekohased küsimustikud kognitiivse emotsioonide regulatsiooni (E-CERQ-short) ning probleemse nutiseadme kasutuse (ESAPS) kohta. Lisaks koguti andmed digiseadmete kasutuse aja ja funktsioonide kohta. Lapsed, kes kasutasid rohkem düsfunktsionaalseid emotsioonide reguleerimise strateegiaid, ilmutasid rohkem probleemse nutiseadme kasutuse sümptomeid ning tarbisid rohkem nutiseadmete sotsiaalseid funktsioone. Seevastu positiivse ümberhindamise kasutamine oli negatiivselt seotud probleemse nutiseadme kasutuse sümptomitega. Siiski olid kõik ilmnenud korrelatsioonid nõrgad. Antud seoste kohta usaldusväärsemate järelduste tegemiseks on vajalikud täiendavad uuringud. Lisaks viidi läbi CERQ-short eesti keelde adapteerimist uuriv faktoranalüüs, mille alusel eristus originaalse küsimustiku üheksa faktori asemel kuus faktorit. Sellist faktorstruktuuri erinevust originaalist tasub edaspidi E-CERQ puhul lähemalt uurida.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eesti*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subjectkognitiivne emotsioonide regulatsioonet
dc.subjectnutiseadmedet
dc.subjectprobleemne nutiseadme kasutuset
dc.subjectCERQ-shortet
dc.subjectE-CERQ-shortet
dc.subjectESAPSet
dc.subjectcognitive emotion regulationen
dc.subjectsmart devicesen
dc.subjectproblematic smartphone useen
dc.subjectCERQ-shorten
dc.subjectE-CERQ-shorten
dc.subjectESAPSen
dc.subject.othermagistritöödet
dc.titleKognitiivse emotsioonide regulatsiooni seosed nutiseadmete kasutamisega lastelet
dc.title.alternativeCognitive emotion regulation associations with smart device use in childrenen
dc.typeThesiset


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess