Süsteem füüsiliste klotsidega programmeerimiseks

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Käesoleva töö raames valmis füüsiliste klotsidega programmeerimise süsteem, mis on mõeldud programmeerimise tutvustamiseks ning selle õppimise lihtsustamiseks. Sellised süsteemid võimaldavad programme koostada käske kujutavate klotside rittaseadmise teel. Klotsidega programmeerimiskeeled võimaldavad minimeerida või täielikult kaotada programmist süntaksivead ning selle läbi motiveerida inimesi rohkem programmeerimist katsetama ja õppima. Ühtlasi antakse töös ülevaade olemasolevatest lahendustest ning uuritakse, kas on võimalik seniste süsteemidega võrreldes teha klotse kasutajasõbralikumaks. Loodud süsteem koosneb kolmest peamisest osast: klotsidega programmeerimiskeelest, pildianalüüsist ning mängust programmi tulemuse visualiseerimiseks. Loodud süsteemi on võimalik edasi arendada eksponaadiks või Androidi mobiilirakenduseks. Projekt on kirjutatud Javas, klotside loomiseks kasutati rakendust GIMP ning pildianalüüsiks teeke OpenCV ja TopCode.
This thesis aims to create a system to generate executable programs constructed from tangible pieces. Its intention is to introduce and teach programming in a simple manner. Tangible programming systems help to minimalize or completely eliminate syntax errors which consequently motivates its users to experiment and further learn programming. Thesis will cover existing solutions and further research is done to improve block design. System constructed in this thesis mainly consists of three parts: tangible programming language, image analysis and a game visualizing the program's output. This system can further be developed to be a showpiece at an exhibition or a standalone Android application. The project has been completely written in Java. OpenCV and TopCode libraries were used for image recognition and analysis. Visual elements were created in GIMP.

Description

Keywords

Citation