Mängija emotsioonide sõltuvus ausatest mängu disaini faktoritest ja välistingimustest

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Käesolev bakalaureusetöö kirjeldab seda, miks videomängude mängijad muutuvad mõnikord mängides agressiivseks ja vihaseks ning pakub sellele probleemile lahendust action žanri videomängude puhul, kus mängijad mängivad üksteise vastu. Kaotamine nendes mängudes võib muuta mängijaid vihasteks ja agressiivseteks, mille üheks põhjuseks on mängijate kahtlus, et neid ei kohelda võrdselt ja teine võidab pettusega või talle mängu poolt loodud eelissituatsiooni abil.Töös loodi action žanri katseline videomäng, mis pakub võrdseid võimalusi võitmiseks mõlemale poolele. Töö käigus korraldati uuring, kus katseisikud mängisid seda mängu ja pärast täitsid uuringu ankeedi. Selgus, et ausad mängu disaini faktorid ja välistingimused mõjuvad positiivselt mängijate emotsioonidele.
The current thesis describes the problem of anger and aggression in video games and proposes a solution specifically for action video games where players oppose each other. Losing at those games may cause players to become angry or aggressive. As one of the factors, such anger comes from a feeling of being cheated on.During the thesis, an action genre video game that provides equal opportunities for the opposing sides for winning was developed. An experiment which consists of playing the developed game and filling out the questionnaire by a specific group of people was conducted. Participants of the experiment were treated equally regarding game-external conditions. It turned out that fair video game design factors and external conditions have a positive influence on player emotions.

Description

Keywords

Citation