Kolmemõõtmelise kasutajaliidese disain ja arendus

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk on leida kõige paremad disainilahendused lihtsa ja kergesti käsitletava kolmemõõtmelise kasutajaliidese loomiseks haridusliku sisuga virtuaalreaalsusrakendusele Futuclass, mida arendab Futulabs OÜ. Lisaks teoreetilisele ülevaatele valmis töö käigus ka erinevate kasutajaliidese interaktsioonidega prototüüp, mida kasutati võrdlevas katses. Katses mõõdeti, kui palju aega kulub kasutajatel erinevate ülesannete täitmiseks erinevate disainilahenduste puhul. Katse tulemuse analüüsimise käigus selgus oodatult, et kolmemõõtmelises menüüs kulus inimestel ülesannete täitmiseks keskmiselt vähem aega kui kahemõõtmelises menüüs. Lisaks näitas katse tulemuste analüüs, et kasutajatele tekitavad raskusi liigutused, mida nad ei ole harjunud tavapäraselt tegema.
The aim of this Bachelor's thesis is to find the best designs for creating a simple and easy-to-handle three-dimensional and educational user interface for the VR application Futuclass, developed by Futulabs OÜ. In addition to the theoretical review, a prototype was created with different three-dimensional user interface interactions, which was used in the comparative experiment. The experiment measured how much time users spend on different tasks using different designs. Analyzing the test results, it appeared that the three-dimensional menu required people to spend less time on tasks than on a two-dimensional menu. In addition, the analysis showed that people had difficulty using movements they don't use in the real world with the associated task.

Description

Keywords

Citation