Show simple item record

dc.contributor.advisorSelberg, Sigrid
dc.contributor.advisorLeito, Ivo
dc.contributor.authorVanker, Elsa
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Keemia instituutet
dc.date.accessioned2021-10-07T11:03:02Z
dc.date.available2021-10-07T11:03:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/74672
dc.description.abstractKäesolevas töös uuriti erinevate pigmentide, nii sideainega kui ilma, ja värvainetega värvitud villakiudude proovide fluorestsentsispektreid, et selgitada välja, mil määral on fluorestsentsspektromeetria meetod kasutatav ühe meetodina aitamaks pigmente ja värvaineid tuvastada. Tulemuste hindamiseks koostati saadud andmetest programmiga R ergastus- ja emissioonimaatriksid, millelt saab näha, kas ja kui intensiivselt proov fluorestseerib, kus asub(vad) proovi emissioonimaksimum(id) ja kui karakteristlikud on spektrid. Pigmentide tuvastamiseks see meetod pigem ei sobi, sest spektrid ei ole piisavalt karakteristlikud ja sideaine segab mõõtmist liiga palju. Tekstiilikiududele kantud värvaineid on selle meetodiga parem analüüsida, sest enamasti villa enda emissioon ei sega mõõtmisi. Sellegipoolest ei saa ainult fluorestsentsspektromeetria abil kindlalt öelda, mis värvainega on tegu ja seetõttu tuleks kaasata tuvastamiseks ka teisi meetodeid.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsembargoedAccesset
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEEMet
dc.subjectvärvainedet
dc.subjectsideainedet
dc.subjectpigmendidet
dc.subjectfluorestsentsspektromeetriaet
dc.subject.otherbakalaureusetöödet
dc.titlePigmentide ja värvainete uurimine fluorestsentsspektromeetria meetodilet
dc.typeThesiset


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as embargoedAccess