Sotsiaalmeedia mõju internetivalimiste kasutamisele 2013-2021

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

E-valimistega seotud tehnoloogiaid, riske ning aktiivsust on Eestis varem uuritud, kuid puudub ülevaade, kuidas mõjutab seda valimisvormi tänapäeval üks olulisim märksõna, milleks on sotsiaalmeedia. Seega on antud töö eesmärk uurida, milline on sotsiaalmeedia mõju internetivalimiste kasutamisele aastatel 2013-2021. Et eesmärki saavutada, viib autor läbi erinevate väljundtunnustega, kuid sarnaste sisendtunnustega mudelite testimise, mille tulemuste põhjal otsib vastuseid neljale püstitatud hüpoteesile. Tulemustest selgus, et sotsiaalmeedia ei omanud nii suurt mõju, kui oodanud oleks. Pigem oli suurema tähtsusega üldine interneti kasutamine ehk sealt poliitilise info tarbimine. Lisaks selgus, et kuigi nooremad inimesed on kõige aktiivsemad sotsiaalmeedia kasutajad, ei ole selles ühiskonnagrupis sotsiaalmeedia ning e-valimistel osalemise vaheline seos positiivne ning sotsiaalmeedias poliitilise info tarbimine ei suurenda paberil hääletamisel asemel ehääletamist. Samuti selgus, et võrreldes sotsiaalmeedia ja interneti tarbimisega, viis valijaid jaoskonda hääletama pigem üldine meediatarbimine ehk televiisorist valimissaadete vaatamine ja ajalehest valimiste kohta lugemine.

Description

Keywords

Citation