Kontrolli teadmisi

Vali korrektne loetelu!
Märgi ära õigesti vormistatud loetelud. Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.
1. Sõnavaraõpetuse ülesanded Karlepi (2003) järgi on:
˚ sõnavara laiendamine
˚ sõnatähenduse täpsustamine
˚ sõnade aktiveerimine.
2. Empiirilise uurimuse tulemused analüüsiti:
-eksperiment- ja kontrollgruppide vaheliselt
-maa- ning linnagruppide vaheliselt
-eksperimentgruppide vaheliselt
-kontrollgruppide vaheliselt

3. Hüpoteesidena esitatakse:
1. Õpilaste lausete arv teksti koostamisel suureneb eksperimendi käigus.
2. Maakooli ja linnakooli õpilaste tekstiloomeoskustes pole olulisi erinevusi.
3. Vead teksti koostamisel vähenevad eksperimendi lõpuks.

4. Kirjaliku väljendusoskuse lähtekohtadeks on järgmised kohad:
- Suuline kõne. Suulises kõnes ei kasuta õpilane rohkete laienditega lihtlauseid, seepärast ei esine neid ka kirjalikus kõnes. Lapsed kasutavad lühikesi ja lihtsaid lauseid, mille laad ei sobi pikkade tekstide tekkimiseks.
- Kirjalik kõne. Kirjalik kõne on õpilase mõtete väljendamine kirjalikult. Kirjutamisoskus omandatakse kirjutamisel. Lause kirjalikus keeles on ühest või mitmest osalausest koosnev üksus, mis lõpeb lauselõpumärgiga (Karlsson 2002).

5. Harjutuste rühmad olid järgmised:
1) lihtsate fraaside ühendamine koondlauseteks;
2) ahellausete muutmine koondlauseteks;
3) baaslausete ühendamine laiendatud lihtlauseteks;
4) lausete laiendamine;
5) laiendatud lihtlause koostamine liitlausest.