Ploomipuu, Inga, juhendajaAlgmaa, LeinoTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-242024-05-242023https://hdl.handle.net/10062/98802„Kolmanda kooliastme õpilaste suhtumine tervisega seonduvatesse teemadesse loodusteaduslike ainete õppekavades Eestis“. Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida kui oluliseks peavad kolmanda kooliastme õpilased tervisega seotud teemasid, mida õpetatakse neile riikliku õppekava alusel loodusteaduslikes tundides. Sealjuures uuriti ka õpilaste tegelikke tervisega seotud huve ja ootusi õpetatava suhtes. Uuringu läbiviimiseks koostatud küsimustik saadeti sihipärase mugavusvalimi alusel valitud koolidesse ja vastuseid saadi 104 õpilaselt neljast erinevast õppeasutusest. Tulemustest selgus, et õpilased peavad õpetatavat pigem oluliseks, kuid mida vähem õpetatav nende enda tervisega seostub, seda madalam on üldhinnang. Õpilaste poolt kirjeldatud tegelikud tervisega seotud huvid annavad võimalusi õppekavas rõhutatud teemade õpetamiseks moel, mis muudab sisu nende jaoks tähenduslikumaks.etõppekavatervistervisealane kirjaoskusloodusteaduslik kirjaoskuscurriculumhealthhealth literacyscientific literacymagistritöödKolmanda kooliastme õpilaste suhtumine tervisega seonduvatesse teemadesse loodusteaduslike ainete õppekavades EestisThesis