Schults, Astra, juhendajaTulviste, Tiia, juhendajaLepp, GetterTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2025-03-102025-03-102025https://hdl.handle.net/10062/107658Käesoleva uuringu eesmärk oli Eestis väljatöötatud MacArthur-Batesi 30–48-kuuste laste suhtlemise arengu küsimustiku (ECDI-III) valideerimine kordustesti meetodil. Lõppvalimisse kuulus 69 lapsevanemat, kes täitsid taustandmete vormi ja ECDI-III küsimustiku kolmel korral vahemikus mai–juuli 2023. Kordustesti reliaabluse ja küsimustiku erinevate alaskaalade (sõnavara, süntaks, metalingvistiline teadlikkus) korrelatsiooni hindamiseks kasutati Pearsoni korrelatsioonikordajat ja klassisisese korrelatsiooni koefitsienti (ICC). Tulemused näitasid, et sõnavara, süntaksi ja koondskoori korduvmõõtmised olid omavahel väga tugevas (r > 0,9) ning metalingvistilise teadlikkuse korduvmõõtmised mõõdukas (r > 0,6) seoses. Samasugune muster ilmnes ka ICC näitajates, viidates heale ajaülesele stabiilsusele. Kokkuvõttes võib ECDI-III küsimustikku pidada usaldusväärseks 30–48-kuuste laste kõnearengu hindamisvahendiks, mille kasutuselevõtt nii kliinilises kui ka teaduspraktikas annaks uudse võimaluse hinnata laste suhtlemise arengut vanuses 30-48 kuud. Seega oleks see väärtuslik tööriist nii diagnostilistes protsessides kui ka teadusuuringutes.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/väikelapsedlaste kõnearengkõnearengu hindaminekordustesti reliaablusCDIECDI-IIItoddlerschild language developmentspeech and language assessmenttest-retest reliabilityCDIECDI-IIIüliõpilastööd30-48-kuuste laste suhtlemise arengu küsimustiku reliaabluse hindamineThesis