Tõugu, Pirko, juhendajaÜprus, EvaTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2014-11-122014-11-122014http://hdl.handle.net/10062/44254Käesoleva uurimuse eesmärgiks oli uurida soostereotüüpide esinemist Eesti koolilaste vabades enesekirjeldustes. Uuringus osales 21 tüdrukut ning 18 poissi, kes esitasid oma enesekirjelduse kirjalikult, osana pikemast küsimustikust. Enesekirjeldustes kategoriseeriti vastavalt teemadele 4 põhikategooriat (iseendast lähtuvad väited, teistest lähtuvad väited, välimus ning tegevused), lisaks võrreldi ka enesekirjelduste detailsust sugude lõikes. Selgus, et soostereotüüpsete kirjelduste esinemist sellisel moel tuvastada on keeruline ning statistiliselt olulisi erinevusi poiste ning tüdrukute vahel ei esine peaaegu ühegi vaadeldud kategooria puhul. Antud analüüsitulemuste põhjal võib öelda, et sugu mõjutab küll enesekirjelduste detailsust, aga mitte selle sisu soostereotüüpsete mõistete kasutamise osas.etüliõpilastöödlapsedpoisidtüdrukudsoolised stereotüübidsoolised erinevusedSoostereotüüpide ilmnemine 9-12 aastaste Eesti koolilaste enesekirjeldustes, poiste ja tüdrukute võrdlusThesis