Andresen, Andres juhendajaJuhkason, MeriliTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondTartu Ülikool. Ajaloo ja arheoloogia instituut2025-10-092025-10-092025https://hdl.handle.net/10062/116727Eesti Vabariigi algusaastatel sihiks võetud 6-klassilise algkoolihariduse kiire teostumine seisis paljuski koolide vähesuse ja olemasolevate hoonete seisukorra taga. Et noorem põlvkond saaks nõuetele vastavat haridust omandada, asuti koolide aineliste olude parandamisele ning kaasaegsetele nõuetele vastavate hoonete ehitamisele. Iseseisvusperioodi jooksul lisandunud täpsemad ettekirjutused haridusasutuste hoonetele ja ruumidele aitasid luua õppimiseks paremaid tingimusi. Käesoleva töö eesmärgiks oli välja selgitada algkoolide õppimistingimuste ajakohastamise kulgu Eesti Vabariigis, samuti Võrumaa kooliolude muutumist ajas, võrreldes neid ülejäänud Eestiga, ning vaadelda Võrumaa uute maa-algkoolimajade ehitusprotsessi. Töö keskendus algharidust võimaldanud avalikele maapiirkonna koolidele ning uurimise alla oli võetud Eesti Vabariigi esimene iseseisvusperiood ehk aastad 1919-1939.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/algharidus, algkool, koolimaja, Võrumaa, EestiMaa-algkoolid Eestis 1919-1939 Võru maakonna näitel: ainelised olud ja uued koolimajadThesis