Palts, Tauno, juhendajaTambovtsev, AndreiTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-212025-10-212025https://hdl.handle.net/10062/116972As part of this thesis, interactive worksheets were developed for a secondary school programming course. These were based on existing worksheets, traditionally printed and completed by hand. The new interactive versions were created in the Google Colaboratory environment, allowing students to both write and execute code directly within the worksheets. Additionally, the environment enabled improved formatting of task descriptions and the integration of visual elements such as images. The interactive worksheets included all tasks from the original paper versions, with additional exercises added to take advantage of the increased efficiency offered by the digital format. These materials were tested in a secondary school during programming lessons. Following their use in the classroom, the programming teacher provided feedback to the author regarding the worksheets´ strengths and areas for improvement. Based on this feedback, the worksheets were refined, and successful elements were retained in subsequent iterations. The feedback also informed the conclusions and recommendations presented in this thesis for the future development of interactive programming worksheets.Selle töö raames koostati interaktiivsed töölehed Gümnaasiumi riikliku õppekava raames loodud programmeerimise kursuse õppematerjalidele. Aluseks võeti olemasolevad tekstitöölehed, mis tavaliselt trükiti paberile ja anti õpilastele kirjalikult täitmiseks. Interaktiivsed töölehed on loodud Google Colaboratory keskkonnas, et võimaldada nii koodi kirjutamist ja käivitamist, kui ka ülesannete teksti vormistust ja piltide kasutamist. Interaktiivsed töölehed sisaldavad samu ülesandeid kui nende paberkandjal versioonid, aga koostati ka lisaülesanded juurde, sest interaktiivse töölehe versioon võtab palju vähem aega kui paberi versioon. Uusi töölehti katsetati gümnaasiumitundides. Pärast esimest uute töölehtede kasutamist jagas gümnaasiumi programmeerimise kursuse õpetaja ka tagasisidet nende nõrkadest ja tugevatest külgedest. Tagasiside alusel töölehti parandati ja antakse soovitused edaspidiseks interaktiivsete töölehtede arendamiseks.ethttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/PythonTöölehedprogrammeerimise õpetaminebakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyInteraktiivsete Google Colaboratory töölehtede loomine gümnaasiumi programmeerimise kursuseleCreating Google Colaboratory Interactive Worksheets for the Secondary School Python Programming CourseThesis