Nirk, AllarTartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2016-08-262016-08-262016http://hdl.handle.net/10062/53210Käesoleva töö eesmärgiks on välja selgitada millisel määral kasutavad füüsikaõpetajad digitaalseid õppematerjale, sealhulgas vabalt kättesaadavaid füüsika e-õpikuid õppetöö erinevates osades ning kuidas on vabalt kättesaadavate e-õpikute ilmumine mõjutanud digitaalsete õppematerjalide kasutust füüsikaõpetajate endi hinnangul. Uuringus osalesid 30 Tartu maakonna füüsikaõpetajat. Tulemustest selgus, et füüsikaõpetajad hindasid õppematerjalide kasutamissagedust kõige kõrgemaks õppematerjali otsimise etapis ning tunni läbiviimise etapis. Digitaalse õppematerjali kasutamine tunni ajal õpetaja käsutuses olevatel seadmetel hinnati sagedasemaks kui digitaalsete õppematerjalide otsimist. Füüsika e-õpikut kasutasid vastanud õpetajad sagedamini õppematerjali otsides ja valides ning tunde läbiviies, kusjuures füüsika e-õpikute keskkonda ja digitaalseid õppematerjale kasutati harvemini õpieesmärkide saavutuse hindamiseks. Vabalt kättesaadavate e-õpikute ilmumine on suurendanud digitaalsete õppematerjalide kasutust õppematerjalide otsimisel, tunnis kasutamisel ning illustratiivset tüüpi õpiobjektide kasutamisel.ete-õpikud, digitaalsed õppematerjalid, füüsikaõpetajadmagistritöödDigitaalsete õppematerjalide kasutamine Tartu maakonna füüsikaõpetajate näitelThesis