Jukk, Hannes, juhendajaKukk, EvelinTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituut2023-07-032023-07-032023https://hdl.handle.net/10062/91249Käesolevas magistritöös antakse ülevaade probleemülesannete lahendamise arengutest. Töös tuuakse välja, mida probleemi ja probleemülesande all matemaatikas mõistetakse. Antakse ülevaade, kuidas probleemülesannete lahendamist koolitunnis korraldada ning millistele õpilaste ja õpetaja enda tegevustele tähelepanu pöörata. Töös kirjeldatakse nn mõtleva klassiruumi kujundamist, kus koos väikeses grupis probleemülesandeid lahendades tuleb õpilastel omavahel suhelda ja koostööd teha. Töös tuuakse välja erinevaid probleemide lahendamise strateegiaid ja esitatakse strateegiate rakendamise kohta näiteid. Teiseks on antud magistritöö raames loodud õppematerjalid probleemülesannetest. Valik erinevaid probleemülesandeid toetavad seitsmenda klassi ainekava omandamist. Samas on ülesanded sobilikud lahendada kõigile kolmanda kooliastme õpilastele.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalprobleemülesanneprobleemi lahendamineprobleemipõhine õpekoos õppimineProblem-solving taskproblem solvingcooperative learingproblem-based learningmagistritöödvõrguväljaandedõppiminedidaktikadidacticsProbleemülesannete lahendamine kolmandas kooliastmesThesis